۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵

استاندار یزد تاکید کرد:

ضرورت به‌کارگیری همه ظرفیت‌های یزد برای رونق تولید و جذب سرمایه

ضرورت به‌کارگیری همه ظرفیت‌های یزد برای رونق تولید و جذب سرمایه

یزد- استاندار یزد با تأکید بر ضرورت به کارگیری همه ظرفیت‌های استان برای جذب سرمایه گذاری و رونق تولید، گفت: لازم است در این رابطه به اسناد آمایش و توسعه استان نیز توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی پیش از ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان یزد اظهار داشت: مهمترین نیازی که امروز در حوزه سرمایه‌گذاری استان داریم توجه به همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: در اولویت‌های جدید و نگاه نو به فرصت‌های سرمایه گذاری در استان در کنار موانع و چالش‌هایی از قبیل مسئله محیط زیست، کمبود منابع آب و وجود فارغ التحصیلان بیکار به همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان ازجمله پتانسیل‌های علمی توجه شده است.

طالبی افزود: توسعه گردشگری، توجه به انرژی‌های نو، حوزه فناوری، صنایع های‌تک و دانش بنیان ازجمله این اولویت هاست که با توجه به اسناد توسعه و آمایش استان مشخص شده است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: رویکردهای توسعه استان باید منطبق بر شرایط اجتماعی و فرهنگی باشد و می‌توان گفت: اولویت‌های جدید در استان در حوزه سرمایه گذاری و تولید بیشتر منطبق بر شرایط استان است.

وی همچنین به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و رویکردهای دولت تدبیر و امید همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان را برای تحقق رونق تولید در استان به کار گرفته‌ایم که از آن جمله می‌توان به برگزاری مستمر جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شوراهای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد. طالبی ادامه داد: علاوه بر این یک سری جلسات استانی را راه اندازی کرده‌ایم تا به صورت مصداقی و کاربردی به مباحث مرتبط با سرمایه گذاری و تولید در استان پردازیم که از آن جمله می‌توان به کمیته تشویق سرمایه گذاری اشاره کرد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی، همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف، حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نوع نگاه مسئولان کشوری در حال حاضر شرایط خوبی را در استان در رابطه با جذب سرمایه گذاری و رونق تولید داریم که امیدواریم مسئولان قدر این فرصت را بدانند و برای توسعه استان نهایت تلاش خود را انجام دهند.

به گزارش مهر، بیش از ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری در استان مطالعه شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران خارجی و داخلی است.

کد خبر 4630708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha