۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۱۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مساجد پویا عرصه را برای جولان مفسدان در جامعه دینی تنگ‌تر می کند

مساجد پویا عرصه را برای جولان مفسدان در جامعه دینی تنگ‌تر می کند

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با استفاده از کارکردها و ظرفیت‌های عظیم مساجد به‌عنوان یک اصل اجتماعی می‌توان عرصه جولان مفسدان را تنگ‌تر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی خادمی در دیدار با جمعی از مسئولان هیئات مذهبی شهرستان بجنورد با اشاره به نقش مؤثر مساجد در جامعه اسلامی، اظهار کرد: مسجد فعال و پویا با ایجاد انگیزه معنوی و القای روحیه نشاط و جوانمردی در آحاد مردم جامعه، می‌تواند از فراگیر شدن فساد در جامعه جلوگیری کند.

خادمی افزود: دشمنان در تلاش‌اند تا با دور کردن مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان از مساجد، زمینه‌های فساد و گمراهی آن‌ها را ایجاد کنند و هوشیاری و آگاهی مردم از این موضوع می‌تواند این نقشه شوم دشمنان را نقش بر آب کند و اگر مردم جامعه براثر غفلت نتوانند ارتباط مؤثری با آن برقرار کنند، زمینه‌های جولان مفسدان در جامعه به وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: خروجی‌های مساجد همواره انسان‌های باتقوا، صالح و خدمتگزار به جامعه دینی بوده و هستند و لازم است مسئولان و اعضای هیئت‌امنای مساجد برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای گسترش فرهنگ دینی و ایجاد روحیه معنوی در جامعه داشته باشند؛ تا راه بر مفسدان جامعه بسته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: استفاده از ظرفیت عظیم مساجد که تنها سنگر و مرکز دفاع از ارزش‌های دینی هستند، باید به یک اصل اجتماعی تبدیل شود؛ تا چهره جامعه دوست‌داشتنی‌تر و دل‌پذیرتر شود.

خادمی تأکید کرد: مسجد پایگاه اصلی فرهنگ دینی و تربیت دینی است و لازم است خانواده‌ها اهتمام بیشتری نسبت به آن داشته باشند چرا که اگر مساجد ما پویا و فعال شوند بسیاری از دغدغه‌های فرهنگی ما فروکش می‌کند.

وی گفت: خانواده و دوستان از مهم‌ترین عوامل تشکیل‌دهندۀ شخصیت افراد هستند که در شکل‌گیری اندیشه تربیتی، سیاسی، تحصیلی و دینی فرد مؤثر خواهند بود و لازم است خانواده‌ها دقت‌نظر داشته باشند تا فرزندشان به‌وسیلۀ دوستان مؤمن و مقیّد به آموزه‌های دینی ازجمله مسجد علاقه‌مند شوند.

این مسئول اظهار کرد: مسجد باید برای تمام اقشار جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان جاذبه داشته باشد و برای رسیدن به این مقصود باید برنامه‌ریزی دقیقی از سوی مسئولان و امناء مساجد صورت پذیرد.

کد خبر 4631286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha