۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۹

در گفتگو با مهر مطرح شد:

اجرای طرح «مدرسه‌محوری» در مدارس کرمانشاه

اجرای طرح «مدرسه‌محوری» در مدارس کرمانشاه

کرمانشاه_ رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح «مدرسه‌محوری» در مدارس استان خبر داد.

نورالله حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تابستان یکی از فصول پر کار آموزش و پرورش است که البته اولیای دانش آموزان نیز در آن دغدغه ثبت نام فرزندان خود را دارند.

وی افزود: همواره چگونگی مشارکت‌های مالی اولیای دانش آموزان یکی از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش بوده تا اینکه به تازگی از سوی وزارت خانه طرحی تحت عنوان مدرسه محوری به ادارات و مدارس ابلاغ شده که اگر خوب اجرا شود موردی از نارضایتی اولیا و امتناع از عدم مشارکت‌های مالی نخواهیم داشت.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در این طرح مدیر می‌تواند برنامه‌های آموزشی و تربیتی را در حوزه بهداشت و سلامت دانش آموزان و در قالب برنامه‌ای عملیاتی به اولیا اعلام کند و با تائید آنها، مدیر نیز برآورد هزینه‌ای داشته باشد و تقبل کند در قالب تفاهم نامه برنامه عملیاتی مذکور را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در طول سال تحصیلی هم اولیا به صورت داوطلبانه مشارکت مالی خواهند داشت و بر فعالیت مدیر نظارت می‌کنند، مدیر هم گزارشی از وضعیت تراز مالی هزینه‌ها ارائه خواهد داد.

حیدری با بیان اینکه در این طرح اولیا خواهند دید هزینه‌های پرداختی آنها در چه مواردی صرف خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس قانون نباید هنگام ثبت نام دانش آموزان هیچ گونه وجهی جز حق بیمه و هزینه کتاب‌های درسی که در برخی دوره‌های تحصیلی شامل مقطع ابتدایی و هنرستان وجود دارد، دریافت شود.

وی عنوان کرد: این موضوع علاوه بر اینکه طی بخشنامه‌ای به ادارت و مدارس ابلاغ شده به صورت حضوری هم به اطلاع همه مدیران مدارس رسیده است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در صورت طرح شکایات از سوی والدین دانش آموزان به دلیل اخذ وجوهی غیر از حق بیمه و هزینه کتب درسی مدیر مدرسه به هیئت تخلفات اداری معرفی می‌شود تا با وی برخورد قانونی صورت گیرد.

وی بیان داشت: در همه مدارس در شیوه نامه ستاد ثبت نام فرم‌هایی قرار داده شده که مدیران موظف به قرار دادن آن در معرض دید همگان هستند و در آن نام، شماره تماس و آدرس رئیس ستاد ثبت نام جهت رسیدگی به شکایات درج شده همچنین اولیای دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات آنلاین موضوع مدنظر خود را با ما در میان بگذارند.

کد خبر 4633234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha