۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳

مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در مسجد امام خمینی بروجرد برگزار شد

مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در مسجد امام خمینی بروجرد برگزار شد

بروجرد- مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) با حضور مردم و مسئولان در مسجد امام خمینی بروجرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رفیعی استاد حوزه و دانشگاه ظهر سه شنبه در سی امین سالگرد ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی (ره) که در مسجد امام خمینی (ره) بروجرد برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از سیره معصومین علیه السلام است، اظهارداشت: در شکل گیری این انقلاب و محتوای آن به عنوان موتور پیشرونده و در کنار مسائل دینی و آموزه های قرآنی دو عامل مهم دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بسزایی داشته اند.

وی، تصریح کرد: حضور مجاهدانه و مقتدارانه مردم ایران در عرصه مبارزه و وجود رهبری پیامبر گونه، فقیهی وارسته و جامع الشرایط در راس جامعه اسلامی، توانست در زوال و سقوط رژیم شاهنشاهی و پیدایش انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی ایفا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه، افزود: حضرت امام (ره) پس از مجاهدت های فراوان و تلاش های خستگی ناپذیر، نظامی را در جامعه اسلامی مستقر کرد به نام نظام جمهوری اسلامی ایران که پیش از آن الگویی نداشت و الهام گرفته از سیره معصومین علیه السلام است.

حجت الاسلام رفیعی، تاکید کرد: علی رغم همه تهدیدها، حملات نظامی و غیر نظامی دشمنان حضرت امام (ره) با رهبری قاطع این انقلاب را پیش برد و مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر نهادند.

وی با بیان اینکه مقتدای محبوب مردم ایران در ۱۴ خرداد سال ۶۸ ندای حق را لبیک گفت و از میان مردم کوچ کرد، ادامه داد: با پخش خبر رحلت امام راحل (ره) موجی از حسرت و غم جامعه ایرانی را فرا گرفت و ایران یکپارچه اشک و آه شد که دنیا چنین صحنه ای را تا کنون به خود ندیده است.

این استاد حوزه و دانشگاه، گفت: شرکت ۱۰ میلیون نفر در مراسم تشییع امام راحل (ره) و بدرقه ایشان تا مرقد بهشت زهرا آن هم با چشمانی اشکبار نشان از جذب قلب های مردم و محبوبیت امام خمینی (ره) داشت.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد امام (ره)، افزود: جامعیت بودن امام خمینی (ره) با داشتن چهره ای چند وجهی که در همه حوزه ها با قدرت و صلابت پیش می رفت و در مقابل پروردگار عبدی با چشمان اشکبار بودند ودر همه زمینه ها صاحب نظر و صاحب اندیشه بودند که سرمشق بسیار ارزشمندی برای مردم و آیندگان شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: امام خمینی (ره) پای منطقش ایستاد همه سختی های راه را تحمل کرد و سرانجام به مقصدش رسید و این نشات گرفته از عشق به اهل بیت علیه السلام و دفاع از مکتب ائمه معصومین دارد.

حجت الاسلام رفیعی، تصریح کرد: امروز مردم با تاسی از امام (ره) و انقلاب در تمامی صحنه ها حضور پیدا می کنند و در مقابل عده ای که قصد خدشه دار کردن این انقلاب را دارند با تمام توان ایستادگی می کنن، چنانچه حمایت مردم از انقلاب در طول تاریخ ایران بی سابقه بوده است.

وی، مردم شناسی و مردم داری را از دیگر ویژگی های امام راحل (ره) عنوان کرد و افزود: همانطور که امام (ره) تاکید داشتند صاحبان این انقلاب مستضعفین هستند و مردم با روحیه جهادی از آن دفاع خواهند کرد و همه بدانند که با روحیه اشرافی گری نمی توان از انقلاب دفاع کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه، تاکید کرد: امروز فرزند خلف انقلاب، مقام معظم رهبری با تاسی از رهنمود امام (ره) و جمله ایشان که می فرمودند «ما می توانیم» توانسته است این انقلاب را ادامه دهد و با پیروی از آموزه های دینی و اسلامی مردم را در جامعه اسلامی هدایت کند.

حجت الاسلام رفیعی، ادامه داد: با الهام از اصل اساسی «ما میتوانیم» مسلمانان باید روی پای خود بایستند و از این پوسته تجمل گرایی رهایی یابند و در مقابل همدیگر همسان و همگون باشند.

وی، گفت: اگر امام (ره) امروز در میان مردم حضور ندارند اما جانشین خلف ایشان با تاسی از سیره معصومین علیه السلام توانسته راه امام (ره) را ادامه دهد و دلهای مجذوب را به سمت آرمانهای انقلاب سوق دهد.

بنابر این گزارش، سی امین مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ظهر سه شنبه با حضور امام جمعه بروجرد، مسئولان شهرستانی، طلاب، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی و مردم روزه دار، مومن و انقلابی بروجرد در مسجد امام خمینی (ره) بروجرد برگزار شد.

کد خبر 4633395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha