۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۰۶

سرپرست استانداری گلستان:

۲۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان همچنان زیر آب است

۲۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان همچنان زیر آب است

گرگان- سرپرست استانداری گلستان گفت: دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان همچنان زیر آب است.

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد غراوی شامگاه جمعه در خصوص عملکردها و مشکلات مناطق سیل زده با محوریت خسارات بخش کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان در سیلاب اخیر خسارت دیدند.

وی افزود: پیش بینی ما این بود که در سال جاری با توجه به بارش های صورت گرفته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم و ۱۴۵ هزار تن کلزا برداشت شود.

غراوی گفت: سه هزار و ۹۵۸ پرونده کشاورزی در گلستان تشکیل شده و تاکنون برآورد ۴۹ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان صورت گرفته که براساس ۵۰ درصد پرداخت، هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده و تا چند روز آینده این رقم به ۲۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان می رسد.

وی ادامه داد: ۱۲ هزار هکتار از اراضی آسیب دیده که کشت اول را از دست داده اند، وارد کشت دوم شده اند.

غراوی نأکید کرد: هیات دولت ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد را نزد هشت بانک عامل استان برای کشاورزان قرار داده و پرونده ها در حال ارائه بانک ها هستند.

وی اظهار کرد: دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان هنوز زیر آب هستند که تا ۱۰ روز آینده آب از این زمین ها هم تخلیه می شود.

غراوی تصریح کرد: با توجه به اینکه در کنار زمین های کشاورزی ۷۷ واحدهای تولیدی کشاورزی شامل مرغداری ها خسارت دیده اند و ۱۸۵ نفر اشتغال خود را از دست داده اند، تلاش می کنیم تسهیلات قبلی آنان را امهال کنیم.

وی گفت: هنوز اعتبار لازم برای اجرای پروژه های زیرساختی ابلاغ نشده و ما با توجه به فصل برداشت محصول و آسیب دیدن جاده های بین مزارع و انتقال محصولات کشاورزان از زمین به مراکز خرید نیازمند توجه ویژه دولت داریم.

کد خبر 4634647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha