۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۴

امام جمعه همدان:

مسئولیت پذیری ورود به فضای لغزنده است/اخلاص در کار فراموش نشود

مسئولیت پذیری ورود به فضای لغزنده است/اخلاص در کار فراموش نشود

همدان - امام جمعه همدان بابیان اینکه مسئولیت پذیری ورود به فضای لغزنده است، گفت: اخلاص در کارها باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی ظهر یکشنبه در گردهمایی هم اندیشی جبهه فرهنگی انقلاب و تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های عظیمی که خداوند به دوش انبیا قرار داد مسئله تبلیغ بود، گفت: تبلیغات یک سری لوازم احتیاج دارد که همین موضوع کار را سخت می‌کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مبلغ باید آنقدر اقتدار داشته باشد که در برابر هجمه‌ها ایستادگی کند، گفت: مبلغ باید در برابر حاشیه‌هایی که ایجاد می‌شود و تهاجمی که وجود دارد مقاومت کند.

وی با بیان اینکه خداوند وقتی می‌خواهد تبلیغات و کسانی که داعیه‌دار تبلیغ هستند و حرف خدا را به گوش مردم می‌رسانند خطاب کند آنها را برترین عنوان می‌کند، گفت: چه کسی بهتر از کسی که سخن الهی را به گوش مردم برساند و آنان را به سوی پروردگار دعوت کند.

سازمان تبلیغات اسلامی فریادهای توحید را مدیریت کند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جایگاه تبشیر و تبلیغ در قرآن بسیار بالاست و از همین روی جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی مشخص می‌شود، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی داعیه‌دار رساندن حرف خدا به گوش مردم است و باید فریادهای توحید را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه فریادگر های توحید زیاد هستند و نمونه آن طلبه‌های حوزه علمیه را می‌توان نام برد اما مدیریت این فریادها به نحوی که در هم تداخل پیدا نکنند و درست به جامعه منتقل شوند وظیفه تبلیغات اسلامی است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید مورد توجه باشد.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه در این بیانیه یکی از کلید واژه‌های اساسی که باعث رشد و حرکت به سوی تمدن اسلامی می‌شود توجه به جوانان است، گفت: جوان‌های ما باید شانه‌های خود را برای آنکه زیر بار مسئولیت بروند آماده کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت پذیری ورود به فضای لغزنده است و اگر در فضای لغزنده دستگیری نشود احتمال زمین خوردن وجود دارد، گفت: باید از یکدیگر دستگیری کنیم.

امام جمعه همدان دستگیری را تعامل، هم افزایی، در یک مسیر حرکت کردن و دغدغه واحد داشتن عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در استان همدان فضای تعاملی و هم افزایی خوبی وجود دارد و اکثر مسئولان دغدغه واحد دارند و چندان زاویه در استان همدان نداریم و اگر هم وجود دارد شاید در حرکت به سمت هدف واحد شاهد اختلاف سلیقه باشیم که آن هم گریز ناپذیر است.

تقوا مانع از لغزندگی است

وی با بیان اینکه هدف واحد است و به سوی هدف در حال حرکت هستیم، گفت: در این فضای لغزنده باید مراقب بود کما اینکه تقوا مانع از لغزندگی است.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه در این فضا وحدت و تعامل و کمک کردن و دستگیری لازم است، گفت: از طرف خودم، حوزه علمیه و مدیران استان همدان قول می‌دهم که در کنار مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی حرکت در مسیری واحد را پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه امروز باید جوان‌هایی که مسئولیت‌ها را می‌پذیرند را حمایت کرد، گفت: مسئولیتی مبارک است که در مسیر اعتلای کلمه الله پیش برود.

امام جمعه همان از زحمات مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی استان همدان قدردانی کرد و خطاب به حجت الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه امیدواریم از مسئولیت فرار نکنید و از تجربیات شما استفاده شود، گفت: اخلاص در کارها باید در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این مراسم از مادر شهید محمد حسین بشیری شهید مدافع حرم که در سن ۳۵ سالگی و در اعزام آخر به سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 4636269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha