۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۵

مدیر کل فنی و حرفه‌ای بوشهر:

فرهنگ مهارت‌آموزی در بین خانواده‌های بوشهری گسترش یابد

فرهنگ مهارت‌آموزی در بین خانواده‌های بوشهری گسترش یابد

بوشهر - مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: به دنبال این هستیم تا فرهنگ مهارت‌آموزی در بین خانواده‌های بوشهری گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش برای گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی در بین خانواده‌ها اظهار داشت: دستیابی به توسعه اشتغال نیازمند تغییر رویکرد و تقویت مهارت‌آموزی است.

وی به فعالیت مراکز ۱۵ گانه دولتی و ۱۲۵ آموزشگاه خصوصی آموزش فنی و حرفه ای در استان اشاره کرد و ادامه داد: با فعالیت‌های این مراکز تلاش شده تا جوانان مهارت لازم برای حضور در فضای کار را فرا بگیرند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به فقر مهارتی در سطح کشور ادامه داد: مهم‌ترین اصل برای ورود جوانان به بازار کار مهارت است و این موضوع باید در بین جوانان فرهنگ‌سازی شود.

وی به اجرای طرح بازدید دانش آموزی و دانشجویی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: تلاش شده تا بستر مناسبی در این زمینه ایجاد شود و از چنین بستری به بهترین شکل ممکن سود برد.

دراهکی از بازدید شش هزار و ۵۲۰ نفر از دانش آموزان، دانشجویان، اصناف و مسئولین دستگاه های اجرایی از مراکز فنی‌وحرفه‌ای استان خبر داد و بیان کرد: بیشترین بازدیدها در شهرستان‌های بوشهر و دشتی بوده است.

وی از معرفی مهارت‌های منجر به اشتغال و حرفه های مختلف برای بازدیدکنندگان خبر داد و گفت: برای تحقق بخشی حقیقی اهداف مدنظر در حوزه اشتغال پایدار، چاره‌ای جز توجه مضاعف به سیاست‌های مهارت افزایی نیست.

کد خبر 4636799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha