۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۹

رییس سازمان تبلیغات:

متناسب شرایط زمانه باید قرآن را تبیین کرد/ آیات قرآن گره گشاست

متناسب شرایط زمانه باید قرآن را تبیین کرد/ آیات قرآن گره گشاست

حجت الاسلام قمی در بیست و نهمین همایش مدیران قرآنی سراسر کشور با بیان اینکه آیات قرآن همواره گره گشا هستند، گفت: متناسب شرایط زمانه باید قرآن را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و نهمین نشست رؤسای ادارات امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی سراسر کشور با حضور حجت الاسلام محمدقمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سازمان دارالقرآن الکریم صبح امروز چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه برگزار شد.

حجت الاسلام قمی در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیت مساجد و هیأت‌های مذهبی در کشور می‌تواند نقش مثبتی در جهت فراگیری قرآن در جامعه داشته باشد.

وی با انتقاد از کاهش بودجه قرآنی گفت: بودجه سازمان تبلیغات نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید براینکه معلمان و استادان دانشگاه همگی باید مروج قرآن باشند، اضافه کرد: اگر همه افراد در دستگاه‌ها و معلمان مروج قرآن باشند می‌توانیم جامعه‌ای بهتر از آنچه که امروز شاهد هستیم داشته باشیم.

حجت الاسلام محمد قمی ادامه داد: تلاش داریم سبک زندگی قرآنی را رواج دهیم که در همین راستا باید حرف و اعمالمان قرآنی باشد.

قمی یکی از مصادیق این امر را بیانیه گام دوم انقلاب دانست و اظهار کرد: پیاده کردن بیانیه گام دوم انقلاب بر اساس آیات قرآنی امری بود که ما از حجت الاسلام قرائتی درخواست کردیم تا نکات قرآنی در بیانیه گام دوم هر چه بیشتر و بهتر به صورت کاربردی تبیین شود.

وی تصریح کرد: ما حرف‌هایمان باید قرآنی باشد و اگر آنچه که متناسب با نیاز جوانان است را فراهم کردیم می‌توانیم مطمئن باشیم که اثرش را در جامعه خواهد گذاشت. کلیت سازمان تبلیغات با این انگاره و انگیزه نسبت به امر آموزش و پرورش اقدام خواهد کرد.

قمی با اشاره به اینکه ما در مقابل انقلاب موظف هستیم، گفت: ما در مقام سیر و حرکت دادن و ارتقای فهم جامعه در مسیر آرمانهای مطلوب جامعه برای تبیین معارف جامعه متناسب با آیات قرآن موظفیم. آیات قرآن همواره گره گشا هستند، امروز هم تبیین تدریجی آیات لازم است. قطعاً آیات و اشارات قرآن کریم می‌تواند گره گشا و شفابخش باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: گاهی کلی دوندگی‌های ما تأثیر ندارد، اما یک آیه اثر مهم‌تری در سرنوشت یک فرد یا یک قوم دارد و متناسب شرایط زمانه باید قرآن را تبیین کرد.

وی در پایان گفت: شرایط سخت‌تر شده و بیش از بیش باید برکات قرآن را در جامعه گسترش داد. ما باید شورای مشورتی یا هیأت اندیشه ورزی در استان‌ها تشکیل دهیم تا بتواند بهره وری مناسبی از فضای قرآنی داشته باشد. اینکه همه جامعه باید دینی و معنوی باشند منافاتی با وجود مسجد ندارد. حتماً برای تعالی جامعه نیازمند استادان، معلمان و هنرمندان مروج قرآن و مساجد هستیم.

برپایی ۴۰ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در مساجد

در ادامه این نشست مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن کشور به بیان نکاتی پرداخت و گفت: گره زدن فعالیت‌های قرآنی با مساجد یکی از مهمترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است که ما جلسات هماهنگی و مشورتی را با دستگاه‌های متولی و پشتیبان امور مساجد برگزار کردیم که طی آن مرکز رسیدگی به امور مساجد در آینده نزدیک ۴۰ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن را در مساجد تهران برگزار خواهد کرد.

وی اظهار کرد: رویکرد ما در سازمان دارالقرآن الکریم این است که تمام انرژی، توان و تجارب خود را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن به کار گیریم.

قره شیخ لو ظرفیت هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان را در توسعه فعالیت‌های قرآنی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان دارالقرآن الکریم از همه ظرفیت‌های کشور برای توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده می‌کند.

در پایان نیز بسته آموزشی بصائر ۱ رونمایی شد و از تلاش‌های یکی از مدیران استانی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 4638919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha