۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۳۹

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بهره برداری ازفاز اول پروژه راه آهن میانه تبریز تا نیمه اول امسال

بهره برداری ازفاز اول پروژه راه آهن میانه تبریز تا نیمه اول امسال

تبریز- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت پروژه راه آهن تبریز- میانه گفت: فاز اول این پروژه ریلی استان آذربایجان شرقی تا نیمه اول امسال و قبل از مهرماه به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی عصر امروز چهارشنبه با حضور در تبریز از پروژه راه آهن میانه – تبریز بازدید کرد.

وی در این بازدید با تاکید بر اینکه اتصال راه آهن از بستان آباد به سمت سراب و اردبیل و تا آذربایجان می‌تواند زمینه توسعه ترانزیت باری و مسافری را فراهم سازد، اظهار داشت: این پروژه نقطه بحران را پشت سر گذاشته است و هم اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

اسلامی با بیان اینکه اعتبارات لازم نیز برای اتمام این پروژه اختصاص می‌یابد، گفت: از بستان آباد به سمت تبریز پروژه پیشرفت خوبی داشته و تا نیمه اول امسال راه آهن تا بستان آباد می‌رسد و امیدواریم تا سال آینده نیز این پروژه به تبریز برسد و شاهد اتمام کلی آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات مالی در این پروژه داشتیم گفت: با تمام این مشکلات و کاستی‌ها این پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه ای به توسعه حمل و نقل ریلی دارد، گفت: از صنعتگران و صاحبان صنایع تولیدی می‌خواهیم تا با اتصال به را آهن سهم ریلی کشور را از لحاظ ترانزیت ریلی افزایش دهند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز چهارشنبه از طریق فرودگاه شهید مدنی وارد تبریز شد.

قرار است در جلسه‌ای آخرین وضعیت پروژه‌های مهم وزارتخانه راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی بررسی شود.

بزرگراه صوفیان- شبستر، آزادراه مراغه- هشترود، ایواوغلی، مناطق تحت مطالعه طرح بازآفرینی شهری در تبریز، پل میدان معلم بناب، بزرگراه مرند- جلفا، جاده مرند- تبریز- ارومیه و بزرگراه تبریز- سهند از دیگر پروژه‌هایی هستند که قرار است وزیر راه و شهرسازی از آنها بازدید کند.

کد خبر 4639449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha