۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱

استاندار سمنان:

دستگاه قضایی موانع تولید را شناسایی و برای رفع آن همکاری کند

دستگاه قضایی موانع تولید را شناسایی و برای رفع آن همکاری کند

سمنان - استاندار سمنان بابیان اینکه دستگاه قضایی باید موانع تولید را شناسایی و برای رفع آن همکاری کند، گفت: این اقدامات منجر به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای شعار سال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر پنج‌شنبه در جلسه تکریم و معارفه دادستان مرکز استان سمنا نبه میزبانی دادگستری کل استان ضمن بیان اینکه دستگاه قضایی موانع تولید را شناسایی و در راستای رفع آن همکاری کند، ابراز داشت: سال‌ها است که محور اصلی سخنان مقام معظم رهبری مسائل اقتصادی و رونق تولید است و ایشان همواره شناسایی و رفع این موانع در حوزه تولید را به‌عنوان راهکار اساسی این مشکل معرفی کردند.

وی بابیان اینکه سمنان استان امنی به شمار می‌رود و زمینه برای توسعه اقتصادی و صنعتی در آن فراهم است، افزود: اولویت‌بندی مسائل تولید، طراحی برای برون‌رفت از این مسائل و اطلاع‌رسانی اقدامات و تصمیمات از توقعات صاحبان صنایع از مدیران قضایی است.

قضات در مراکز صنعتی حضور یابند

استاندار سمنان بابیان اینکه شرایط اقتصادی امروز جامعه به‌گونه‌ای است که فضا برای صنعتگران قابل رصد دقیق نیست، ابراز داشت: از سویی دیگر تشدید فشارهای اقتصادی، تحریم‌ها و تورم، موجب ایجاد مشکلات در بازپرداخت تسهیلات اعطایی بانک‌ها خواهد شد که می‌تواند منجر به صدور احکامی شود که تولید را تحت تأثیر قرار دهد.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: در برخی موارد دستگاه قضایی حکم به توقیف اموال می‌کند که این موضوع به معنای بیکاری کارگران و ایجاد نارضایتی است پس ما ضمن احترام به حرمت قانون، از دستگاه قضایی می‌خواهیم که ضمن مساعدت در این خصوص، تلاش کنند تا در حوزه تولید از قضات متخصص این حوزه بیشتر استفاده شود.

وی بابیان اینکه قضات می‌بایست با حضور در مراکز صنعتی با مشکلات صاحبان صنایع آشنا شوند چراکه این امر در حوزه صنعتی و صدور احکام نیز مؤثر خواهد بود، افزود: متأسفانه صاحبان صنایع در حوزه اجرا نیز دچار مشکلاتی هستند و لذا توقع می‌رود که دستگاه قضایی، شبکه‌هایی که در کار تولید ایجاد اخلال می‌کنند را شناسایی و با آن‌ها برخورد کند.

خط اصلی تولید کارخانه‌ها متوقف نشود

استاندار سمنان بابیان اینکه در حوزه قضایی استان نهایت همکاری با صاحبان صنایع ارائه می‌شود، ابراز داشت: اما در برخی پرونده‌های مشترک با استان‌های دیگر نیاز به مساعدت بیشتر و تعامل دستگاه قضا با تولیدکنندگان این استان هستیم که بنا بر درخواست و پیشنهاد صنعتگران از دادستان کل کشور می‌خواهیم در سفرهای استانی خودنشست‌های تخصصی با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان نیز داشته باشند.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: اگر قرار است به دلیل بدهی‌ها، توقیفی صورت گیرد، حداقل مرکز و خطوط اصلی تولید کارخانه‌ها توقیف نشوند، چراکه یکی از رسالت‌های اصلی همه ما حفظ تولید و اشتغال است.

وی افزود: معمولاً در دادگاه و محاکم حوادث کارگری، مدیران عامل صنایع دعوت می‌شوند و این در حالی است که صاحبان صنایع درخواست دارند تا زمینه‌ای محقق شود که از وجود وکلای صنعتگران و تولیدکنندگان در این‌گونه محاکم استفاده‌شده و مدیر فرصت بیشتری برای رسیدگی به امور تولید و اشتعال بیابد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست از خدمات و زحمات حیدر آسیابی تقدیر و شریف ابراهیمی به‌عنوان دادستان جدید استان سمنان منصوب شد، گفتنی است حیدر آسیابی طی حکمی به‌عنوان دادستان استان فارس مشغول به فعالیت شده است.

کد خبر 4639800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha