۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۴

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

۶۵ حزب و تشکل سیاسی در استان قزوین فعالیت می کنند

۶۵ حزب و تشکل سیاسی در استان قزوین فعالیت می کنند

قزوین- معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: در استان قزوین ۶۵ حزب و تشکل سیاسی فعالیت می کنند که مجوز ۲۵ حزب در دولت های یازدهم و دوازدهم صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی فعالان حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین با حضور جمال عرف معاون سیاسی، امنیتی وزیر کشور، حمید ملا نوری مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور، سعید جلالی مدیرکل تقسیمات کشوری، زاهدی استاندار، حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از فعالان استان قزوین ظهر پنجشنبه در سالن باغستان برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این نشست با ارائه گزارشی از موقعیت استان قزوین اظهارداشت: استان قزوین با تقدیم ۳ هزار شهید والامقام، و ۷۲۰۲ جانباز و ۶۶۶ آزاده جایگاه شاخصی در نظام اسلامی دارد و با داشتن پیشینه ای ارزمشند و شخصیت های سیاسی، کذهبی، علمی و هنری و ورزشی در توسعه کشور نقش آفرین است.

وی بیالن کرد: استان قزوین با داشتن ۵۴ مرکز آموزش عالی و ۷۲ هزار دانشجو، که ۴۸ درصد دانشحجویان آن را دختران تشکیل می دهند و نیز پذیرش ۱۵۰۰ تا ۲ هزار دانشجوی خارجی در حوزه رباتیک بخوبی می درخشد و در کشور شاخص است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: وجود ۱۴ حوزه علمیه که هشت مورد آن ویژه آقایان و شش حوزه ویژه بانوان است بیش از ۲۷۴۵ طلبه زن و مرد در این مراکز به تحصیل علوم دینی مشغول هستند.

وی گفت: در حال حاضر ۲۶۰ تشکل مردمی در حو زه های مختلف در استان فعالیت می کنند و در بخش ورزش نیز بیش از ۸۰ هزار ورزشکاتر ساماندهی شده داریم که ۲۷۷ نفر آنها مدال آورند و ۳۷۰ ورزشکار نیز افتخارات استانی دارند.

واگذاری ۱۶ درصد مسئولیت ها با بانوان

حبیبی یادآورشد: با نگاه خوب استاندار محترم حدود ۱۶ درصد مسئولیتها به بانوان واگذار شده و ۷ مدیر زن، یک شهردار، یک بخشدار، ۲۶ دهیار و ۵۲ عضو شورای شهر از میان بانوان بیانگر توانمندی این گروه و رویکرد مسئولان دراسنتفاده از این ظرفیت است.

معاون سیاسی امننیتی استانداری قزوین یادآورشد: ۲۱۸۲ نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان را زنان تشکیل می دهند که ۷۰ درصد آنها دارای مدرک لیسانس، ۵ نفر پزشک و ۱۱ نفر روحانی است.

فعالیت ۶۲ حزب سیاسی در استان قزوین

حبیبی در ادامه تصریح کرد: در استان قزوین ۶۲ حزب مجوز فعالیت گرفته اند که ۲۵ مجوز آن در دولت یازدهم و دوازدهم داده شده است.

در ادامه تعدادی از فعالان رسانه ای، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دیدگاهها و مسائل خود را با معاون سیاسی وزیر کشور در میان گذاشتند.


 

کد خبر 4640026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha