۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۱

معاون اقتصادی رئیس جمهور:

ظرفیت های مرز میرجاوه باید بیش از پیش شکوفا شود

ظرفیت های مرز میرجاوه باید بیش از پیش شکوفا شود

زاهدان- معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: مرز میرجاوه جایگاه مهمی در توسعه صادرات ایران دارد و باید به بهترین شکل ممکن ظرفیت های آن را بیش از پیش شکوفا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نهاوندیان در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه ماهه نخست سالجاری شاهد جهش در رقم صادرات کشور از طریق مرز میرجاوه هستیم و این مهم نشان‌دهنده اینست که ظرفیت صادراتی ایران بسیار خوب است.

وی ادامه داد: چنانچه در جهت تسهیل و رفع موانع موجود در مرز میرجاوه در زمینه صادرات گام برداشت می توان زمینه جهش این مرز را فراهم کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: در شرایط کنونی اولویت کشور حرکت به سمت جهش در صادرات و کم‌کردن اتکا به درآمدهای نفتی است بنابراین همه امکانات را برای افزایش تولیدات صادراتی کشور بسیج می کنیم.

وی تاکید کرد: برداشتن موانع در مسیر صادرات کمک شایانی به بحث اشتغال در کشور می کند.

نهاوندیان اظهار داشت: از سوی دیگر همبستگی و هم پیوندی با اقتصاد کشورهای همسایه به بهبود شرایط اقتصادی طرفین و امنیت منطقه نیز کمک خواهد کرد.

وی با ابراز خرسندی از آغاز عملیات ساخت منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه با همکاری بخش خصوصی افزود: با این روند پیش بینی می شود این طرح به سرعت عملیاتی و امکانات قابل توجهی را برای صادرات فراهم کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری بیان کرد: با توجه به اتصال میرجاوه به خط آهن پاکستان امکان قابل توجهی در تجارت ملی با این کشور از طریق میرجاوه فراهم خواهد شد.

کد خبر 4649526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha