۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۲

معاون قضایی دادستان کل کشور:

حذف تشریفات دادرسی در پرونده های فساد مالی/در برخورد جدی هستیم

حذف تشریفات دادرسی در پرونده های فساد مالی/در برخورد جدی هستیم

بهارستان- معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان این که قوه قضاییه در برخورد با مفسدین اقتصادی جدی است، از حذف تشریفات دادرسی در رسیدگی به پرونده های فساد مالی خبر داد.

سعید عمرانی در حاشیه بازدید از دستگاه قضائی بهارستان که هم زمان با هفته قوه قضائیه صورت گرفت، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز اختصاصاً دیدار مسئولین قضائی با مردم در هر استانی صورت گرفته است و در نظر داریم موارد و مشکلات هر شهرستان را به صورت حضوری بررسی کنیم.

وی افزود: در شهرستان بهارستان مشاهده می‌کنیم که همکاران حوزه قضائی با کمترین نیرو و امکانات بزرگترین کارها را انجام می‌دهند و در نظر داریم مطالبات به حق همکاران را تسهیل کنیم تا روند کار برای خدمت رسانی به مردم آسان شود.

عمرانی در خصوص تأثیر برخورد قضائی با مفسدین اقتصادی در افکار عمومی که علنی در رسانه‌ها نیز منتشر می‌شود نیز بیان داشت: آنچه که مردم مطالبه دارند اول رسیدگی عادلانه بر اساس قرائن متقن است و هر کس در نظام مالی این کشور در جایگاهی قرار داشته باشد و اختلاس و کلاهبرداری و بردن مال مردم و تحصیل مال نامشروع که عمده آن مفاسد اقتصادی نامیده می‌شود را داشته باشد باید بداند که قوه قضائیه در این مسائل بسیار جدی است و این موارد را به صورت جدی پیگیری می‌کند و این اموال را به بیت المال باز خواهد گرداند.

معاون قضائی دادستان کل کشور با بیان اینکه در کشور در خصوص پرونده‌های فساد مالی روند خوبی در حال اجرا است گفت: در این راستا برخی تشریفات دادرسی‌ها با کسب اجازه از مقام معظم رهبری در این پرونده‌ها حذف شده تا سریع‌تر به نتیجه برسند و پس از آنکه به نتیجه رسیدند به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در خصوص کمبود امکانات قضائی در شهرستان بهارستان با بیش از ۷۰۰ هزار جمعیت نیز اظهار داشت: یکی از علت‌های حضور فیزیکی در این شهرستان بررسی همین موارد است اما مجموعاً در حوزه قضائی در کشور با کمبود نیرو و امکانات مواجه هستیم و در حد مقدور قول دادیم در بهارستان این مورد پیگیری شدهتا بخشی از مشکلات حل شود اما حقیقتاً در بهارستان هر یک از افراد به اندازه ۱۰ نفر کار می‌کنند تا شأن و شئون مردم حفظ شود.

عمرانی در ادامه با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی مناسب نقشموثری در کاهش جرایم و ورود پرونده به ماکم قضائی دارد نیز گفت: رسانه‌ها می‌توانند در فرهنگ سازی کمک کنند چرا که بسیاری از پرونده‌هایی که به دادگستری‌ها ارجاع می‌شوند نیازی به ورود به دادگاه ندارند و این مورد با فرهنگ سازی سامان خواهد یافت و همچنین اگر نهادهای محلی با ریش سفیدی و بزرگ منشی موارد و مشکلات را حل کنند دادگاه‌های شلوغ نمی‌شوند و قاضی‌ها می‌توانند به جرم‌های بزرگ‌تر و جنایت‌ها و مواردهای دیگر رسیدگی کنند لذا فرهنگ سازی بسیار مهم است و باید با ارائه همایش‌های یک روزه و اعلام موارد و آموزش‌های لازم به مردم این مورد را مرتفع کرد.

معاون قضائی دادستان کل کشور در خصوص جوان گرایی در دستگاه قضائی نیز اظهار داشت: دستگاه قضائی باید ترکیبی از جوان و پیر باشد چرا که قضاوت نیاز به پختگی دارد و باید درد مردم را احساس کند و باید با همپوشانی و اختلاط جوانان و افراد با تجربه تر موارد را پیش برد.

کد خبر 4649684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha