۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۶

رئیس دادگستری گرمسار:

مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار است/ کمبود قاضی در گرمسار

مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار است/ کمبود قاضی در گرمسار

گرمسار - رئیس دادگستری گرمسار با بیان اینکه مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه‌های قضایی قرار دارد، گفت: کمبود قاضی چالش جدی دستگاه‌های قضایی این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، فتاح ملکی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که به میزبانی سالن اجتماعات دادگستری گرمسار برگزار شد، ضمن ابراز نگرانی از میزان وقوع جرم و پرونده‌های ورودی به دادگستری این شهرستان اظهار داشت: در یک‌سال گذشته شاهد افزایش میزان ورودی پرونده‌ها بودیم که این امر نیازمند پیگیری و توجه ویژه تمام دستگاه‌های اجرایی برای کاهش وقوع جرم است.

وی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم را وظیفه اصلی دستگاه‌های قضایی برشمرد و افزود: پیشگیری از وقوع جرم یک عمل فرا دستگاهی است و باید برای تحقق آن تمامی دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری کنند و در این راستا سیستم قضایی این مسئله را مدیریت کند.

کمبود نیروی انسانی در دستگاه‌های قضایی گرمسار

رئیس دادگستری گرمسار از کمبود نیروی انسانی به ویژه قاضی در سیستم قضایی این شهرستان خبر داد و گفت: جبران کمبود نیروی انسانی چالش جدی دستگاه قضایی است و برای این امر باید تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه علی‌رغم کمبودهای موجود رسیدگی به پرونده‌های قضایی با کیفیت و کمیت مطلوب ارزیابی شده است، خاطرنشان کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به طور میانگین دو ماه است.

ملکی اختلافات خانوادگی، سرقت، ضرب و جرح، تصادفات جاده‌ای را از جمله شاخص ترین پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: برای پیشگیری از اختلافات و وقوع جرم باید ریشه‌یابی انجام شود و علت اصلی آن را شناسایی کنیم.

وی گفت: میزان صلح و سازش در شهرستان گرمسار به ۶۰ درصد رسیده است و این آمار حاکی از فعالیت اجتماعی مردم این شهرستان است و قطعاً رتبه دستگاه قضایی گرمسار در این بخش از سایر شهرستان‌های استان بالاتر خواهد بود.

افتتاح دومین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در گرمسار

رئیس دادگستری گرمسار در ادامه از تحقق پروژه‌های الکترونیکی در سیستم قضایی این شهرستان خبر داد و یادآور شد: طرح ابلاغ الکترونیکی بسیاری از مشکلات ابلاغ را در جامعه رفع کرده است و اکنون با اجرای این طرح علاوه بر حفظ حریم خصوصی عموم مردم نسبت به سرعت‌دهی ابلاغ نیز اقدام مؤثری انجام شده‌است.

ملکی با بیان اینکه نباید ورود فناوری اطلاعات را به سیستم قضایی دست‌کم گرفت، بیان کرد: بسیاری از جلسه‌های علمی، آموزشی و جلسه‌های بازپرسی و قضایی استان که مربوط به گرمسار است به صورت آنلاین و ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود و ارتباط آنلاین و تصویری با دادگستری استان سمنان برقرار می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی در استان سمنان، بیان کرد: امسال دومین دفتر خدمات الکترونیکی گرمسار به مناسبت هفته قوه قضاییه افتتاح می‌شود.

جمهوری اسلامی هیچ حاشیه امنی برای متخلفان ندارد

رئیس دادگستری گرمسار با تأکید بر اینکه فضای مجازی فرصت خوبی برای ارتباط شبکه‌ای بین آحاد مردم و مسئولان است، تصریح کرد: باید از فضای مجازی در راستای توسعه و تعالی نظام و مسئولان نظام بهره‌گیری کرد و از تخریب و تضعیف آن بپرهیزیم.

ملکی بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ حاشیه امن غیرقانونی برای هیچ‌کس وجود ندارد و با هر مجرمی مطابق با قانون برخورد می‌شود.

کد خبر 4649830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha