۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۵

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:

پنجره خدمت بخش گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود

 پنجره خدمت بخش گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود

یاسوج- مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد پنجره خدمت با محوریت بخش گیاهان دارویی و هدفگذاری بر محور زنجیره ارزش در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین زینلی ظهر سه شنبه در نشست بررسی وضعیت توسعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی مطابق با سند ملی گیاهان دارویی حرکت کرده و برنامه ریزی هایی را با نگاه کارشناسی اجرایی می کند.

زینلی با بیان اینکه قطب بندی مناطق مختلف کشور بر اساس پتانسیل‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: حرکت‌هایی با تکیه بر محورهای اصولی، کارشناسی شده و هدفمند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

زینلی با اشاره به اینکه ورود به بورس در تولید کالا نیز برای استان‌ها هدفگذاری شده است، عنوان داشت: توسعه صنایع تبدیلی، تسهیل در امر صادرات و ایجاد امکانات توسعه‌ای با محوریت جهاد کشاورزی مورد تاکید است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: اراضی شیب دار از جمله پتانسیل‌های این استان بوده و با تحقق تخصیص، کمک بلاعوض و مؤثری در این استان خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین برای گیاهانی که میز خدمت استان تصمیم بگیرد، یارانه نهال پرداخت خواهد شد.

زینلی اظهار کرد: استان باید بر روی سه یا چهار گونه خاص گیاهان دارویی تمرمز کند و همکاری بخش‌های مختلف برای توسعه ظرفیت گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی شود.

کد خبر 4650653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha