۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸

آسومان اردوغان:

هر آنچه باعث اختلال در تجارت کشورها شود محکوم است

هر آنچه باعث اختلال در تجارت کشورها شود محکوم است

اصفهان - رئیس هیئت پارلمانی مجلس ترکیه در مجمع مجالس آسیایی‌ گفت: اعضای مجمع همواره اقدامات قهرآمیز و هر آنچه باعث از بین رفتن تجارت بین کشورها باشد را مورد محکومیت قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آسومان اردوغان پیش از ظهر چهارشنبه در نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی با اشاره به تحولات منطقه‌ای اظهار داشت: این تحولات بر مردم منطقه و دیگر مردم جهان، تأثیرگذار بوده است چنانچه اکنون که بحث برجام نیز مطرح است، بر اساس گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای ایران همواره به توافقات بین المللی پایبند بوده و ترکیه نیز همچنان به این توافق پایبند است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس ها منتخب مردم هستند بر لزوم ایجاد یک اتحادیه پارلمانی تاکید کرد و گفت: نیاز است تا چنین اتحادیه‌ای در منطقه وجود داشته باشد و تلاش‌ها بر این است تا با بهره گیری از تجارب و دیدگاه‌ها با چالش‌های موجود در آسیا مقابله کنیم.

رئیس هیئت پارلمانی مجلس ترکیه در مجمع مجالس آسیایی در ادامه به موضوع عراق و سوریه نیز اشاره کرد و ابراز داشت: ضروری است تا در این کشورها اقدامات سازنده‌ای داشته باشیم و فعالیت نمایندگان در این خصوص دارای اهمیت است.

وی همچنین با قدردانی از مجلس ایران و برگزاری این نشست در اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ ایران اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را از اعضای فعال این مجمع دانست و ادامه داد: همه ما دیدگاه‌های مشترکی داریم که در این نشست آنها را به اشتراک خواهیم گذاشت.

کد خبر 4651468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha