۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۵

استفان والت: هدف معامله قرن خرید زمان و تغییر مقصر است

استفان والت: هدف معامله قرن خرید زمان و تغییر مقصر است

استاد دانشگاه هاروارد هدف پنهان از معامله قرن را خرید زمان به نفع تداوم اشغال‎گری اسرائیل در کرانه باختری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «استفان والت» استاد سرشناس دانشگاه هاروارد و از نظریه پردازان رئالیسم تدافعی در پیامی توئیتری به موضوع معامله قرن پرداخت.

وی در این باره نوشت: کسانی که می گویند طرح جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ کارایی نخواهد داشت متوجه مسأله اصلی نشده اند. قرار نبوده که کارایی داشته باشد. البته اگر منظور از کارایی صلح پایدار و عادلانه باشد. هدف فقط خرید زمان، غبار زدایی، تغییر مقصر و در نهایت تسهیل کنترل دائمی اسرائیل بر کرانه باختری است.

گفتنی است کاخ سفید طرحی ۵۰ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در سرزمین‌های فلسطینی را رونمایی کرد که به نوشته خبرگزاری‌ها، بخشی از طرح دولت ترامپ برای سازش اسرائیل و فلسطینیان، موسوم به «معامله قرن»، است.

دونالد ترامپ گفته است منازعه اسرائیلی- فلسطینی دشوارترین مقوله جهانی است و اگر راهکاری برای آن به دست آید «معامله قرن» خواهد بود.

بر اساس طرحی که جزئیات آن در ۴۰ صفحه در وبسایت کاخ سفید منتشر شده، ادعا شده که سرمایه‌گذاری در حوزه‌های عمومی و خصوصی در سرزمین‌های فلسطینی دستکم یک میلیون فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

به همین منظور فاز نخست معامله قرن از روز گذشته تحت عنوان نشستی اقتصادی در بحرین در حال برگزاری است و هدف از آن جمع آوری کمک های مالی در راستای حمایت اقتصادی از فلسطین در ازای چشم پوشی از حقوق مشروع خود است. امری که با مخالفت تمامی گروههای فلسطینی مواجه شده است.

کد خبر 4651740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha