۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۶

در دیدار با معاون امور هنری وزیر ارشاد مطرح شد؛

حضور گروه ایرانی در جشنواره بین‌المللی فولکلور کرواسی

حضور گروه ایرانی در جشنواره بین‌المللی فولکلور کرواسی

دراگو استامبوک سفیر کرواسی در تهران در دیدار با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تعامل و همکاری در زمینه هنری و اجرای گروه موسیقی از ایران در کرواسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دراگو استامبوک سفیر کرواسی در تهران در دیدار با سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تعامل و همکاری در زمینه هنری و اجرای گروه موسیقی از ایران در کرواسی تاکید کرد.

دراگو استامبوک در این دیدار گفت: ایران فقط سرزمین شعر نیست، بلکه سرزمین موسیقی دانان و آوازخوانان است. ملتی که اهل شعر، ادبیان و هنر است قوی تر از هر محدودیت و تحریمی است. کشور کرواسی درگیر هم جنگ و مشکلات بوده و ایران به کشور ما کمک کرده است و ما هیچگاه این کمک را فراموش نمی کنیم.

وی افزود: خوشحالم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر و معاون امور هنری به پیشنهاد کرواسی برای همکاری در زمینه هنر و موسیقی نگاه مثبت دارند و امیدوارم گروه موسیقی از ایران در جشنواره بین المللی فولکلور کرواسی حضور داشته باشد.

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: ایران با توجه به تاریخ و فرهنگ و تنوع اقلیمی، موسیقی رنگارنگ و الهام بخشی دارد. جشواره موسیقی نواحی ایران رویدادی است که تنوع موسیقی نواحی ایران را بیان می کند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تقویت تعامل و همکاری با کشور کرواسی در زمینه هنر و موسیقی استقبال می کند و امیدواریم با توجه به فرصت کم گروه موسیقی از ایران نیز برای حضور در جشنواره فولکلور کرواسی هماهنگ شود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در بهمن ماه گفت: امیدواریم شاهد حضور گروه موسیقی کشور کرواسی در این رویداد نیز باشیم.

حسینی در پایان گفت: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس مسئولیت و فعالیت دارد و برای همکاری بیشتر با کرواسی در این زمینه ها آمادگی وجود دارد.

کد خبر 4651782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha