۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷

معاون دیوان محاسبات:

پیشگیری از تخلفات اولویت دیوان محاسبات کشور است

پیشگیری از تخلفات اولویت دیوان محاسبات کشور است

بوشهر - معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: پیشگیری از تخلفات به عنوان یک اولویت بسیار مهم در دستور کار دیوان محاسبات کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن عمرانی ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر کل دیوان محاسبات استان بوشهر اظهار داشت: دیوان محاسبات وظایف مهمی را در ارتباط با تخلفات دارد و در این حوزه با اقتدار اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از تخلفات به عنوان یک اولویت بسیار مهم در دستور کار دیوان محاسبات کشور قرار دارد اضافه کرد: تلاش می‌شود که مانع از بروز تخلفات شویم چراکه برخی از تخلفات بر اثر ناآگاهی روی می‌دهد.

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور بر لزوم اطلاع‌رسانی و گاهی بخشی در عرصه‌های مختلف خصوصاً تشریح قوانین و مقررات تاکید کرد و ادامه داد: آگاهی بخشی مانع از وقوع تخلفات خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی آمارها بیانگر میزان بالای فساد است، تصریح کرد: بسیاری از این فسادها به خاطر نداشت آگاهی و ضعف مدیران است که باعث می‌شود دیگر قسمت‌ها نیز از این موضوع متأثر شوند.

عمرانی با بیان اینکه هر مدیری در هر مسئولیتی باید تخصص لازم را داشته باشد، خاطرنشان کرد: بسیاری از خسارات‌ها به بیت المال به علت تصمیمات نادرست انجام شده است و مدیران باید با دقت مانع از بروز تخلف شوند.

در این آئین ضمن تقدیر از زحمات سید یعقوب حسینی مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان بوشهر، ابراهیم مرادیان به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

مرادیان پیش از این سابقه مدیرتی دیوان محاسبات استان‌های ایلام و کهگیلویه و بویراحمد را در کارنامه کاری خود دارد.

کد خبر 4651830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha