۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۶

روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای آموزش زبان فارسی در تونس

برنامه‌ریزی برای آموزش زبان فارسی در تونس

سرپرست نمایندگی فرهنگی ایران در تونس در دیدار هدی بن حمادی، رییس مؤسسه عالی زبان‌های خارجی دانشگاه قرطاج، آمادگی این نمایندگی را برای برگزاری دوره آموزش زبان فارسی در این دانشگاه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی سفر هیأتی از دانشگاه‌های کارتاژ و منوبه تونس به جمهوری اسلامی ایران به دعوت دانشگاه الزهرا (س) جهت بررسی راهکارهای همکاری‌های علمی دوجانبه، علیرضا فدوی، سرپرست نمایندگی فرهنگی ایران در تونس با رؤسای این دانشگاه‌ها در بازگشت به تونس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار پیشنهاد راه‌اندازی واحد درسی اختیاری آموزش زبان فارسی با استفاده از استادان تونسی ارائه و در خصوص پیگیری عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه امضا شده مابین دانشگاه الزهرا (س) و دانشگاه کارتاژ (قرطاج) تونس و آغاز دوره آموزش زبان فارسی به عنوان واحد اختیاری در دانشکده زبان‌های دانشگاه کارتاژ تبادل نظر شد.

همچنین در این جلسه، تدریس زبان‌های فرانسوی و عربی در دانشگاه الزهرا (س) و فارسی در دانشگاه کارتاژ از طریق تبادل استاد و دانشجو بین دو دانشگاه، اعطای فرصت‌های مطالعاتی و همکاری و مشارکت در برگزاری کنفرانس‌های علمی مشترک و چاپ مقالات علمی مشترک مطرح شد.

تشکیل یک کمیته علمی ایرانی جهت برگزاری آزمون و صدور گواهی سطح علمی دانشجویان زبان فارسی دانشگاه کارتاژ از دیگر مباحث ارایه شده بود.

کد خبر 4654063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha