۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد؛

۵۱ بقعه متبرکه در استان مرکزی آماده اجرای طرح نشاط معنوی

۵۱ بقعه متبرکه در استان مرکزی آماده اجرای طرح نشاط معنوی

اراک- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: طرح نشاط معنوی در قالب طرح اوقات فراغت نونهالان، نوجوانان و جوانان استان مرکزی در ۵۱ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین دلاوری پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه در اراک، اظهار داشت: یکی از کارویژه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه طرح نشاط معنوی همزمان با تعطیلی مدارس در مقاطع سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان است، که هر ساله شاهد برگزاری این طرح در بقاع متبرکه کشور و استان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: امسال نیز طبق سنوات گذشته طرح نشاط معنوی در قالب طرح اوقات فراغت و کلاس‌های تابستانی مدنظر قرار دارد و به صورت پررنگ‌تر از سال‌های گذشته دنبال می‌شود.

دلاوری بیان داشت: این طرح در ۵۱ بقعه متبرکه شاخص سطح ۱ و ۲ استان مرکزی شامل پنج بقعه در اراک، دو بقعه متبرکه در تفرش، چهار بقعه متبرکه در خمین، دو بقعه متبرکه در زرندیه، ۸ بقعه متبرکه سطح یک و ۱۲ بقعه متبرکه سطح دو در ساوه، سه بقعه در شازند، سه بقعه در فراهان، دو بقعه متبرکه در آشتیان، چهار بقعه متبرکه در دلیجان، سه بقعه متبرکه در خنداب و سه بقعه متبرکه در محلات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از سیزدهم تیرماه سال جاری آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: یکی از محسنات طرح نشاط معنوی امسال جلوگیری از موازی کاری و جلوگیری از هزینه‌های سنگین دستگاه‌های مرتبط است. این طرح به صورت مشارکتی با دستگاه‌هایی همچون نیروی مقاومت بسیج، آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی هنری مستقر در بقاع متبرکه و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه پیگیری می‌شود که کلاس‌های آموزشی، قرآنی اردوهای تفریحی و هنری مهارتی را همراه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: در این طرح ۳۰ مبلغ اعزامی از قم و ۳۰ مبلغ بومی برای آموزش و دایر کردن کلاس‌ها همکاری دارند که بحث‌های معارفی و مهارت دهگانه شامل مدیریت هیجان، کنترل خشم، ارتباطات مؤثر، فنی، هنری و.. آموزش داده می‌شود. در این زمینه نیز از ۱۷ مربی آموزش دیده خواهر و برادر استفاده خواهد شد.

براساس این گزارش، دلاوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همزمان با پنجم ذیقعده که در تقویم رسمی کشور روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان نام گذاری شده، با توجه به اهمیت امامزادگان و اعتقادات مردم نسبت به این اماکن مقدس، بیش از ۶۰ برنامه در ۳۰ بقعه شاخص استان مرکزی برگزار می‌شود.

کد خبر 4654089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha