۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی خبر داد:

خلع ید ۱۴.۵ هکتار از اراضی ملی در خراسان جنوبی

خلع ید ۱۴.۵ هکتار از اراضی ملی در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی از خلع ید ۱۴.۵ هکتار از اراضی ملی در استان طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصرآبادی صبح دوشنبه در نشست خبری با اشاره به آمار و اطلاعات تخلفات بررسی شده در سه ماهه نخست امسال در حوزه یگان حفاظت منابع طبیعی استان اظهارکرد: طی سه ماهه اول سال جاری ۳۱۲ فقره پرونده در یگان حفاظت منابع طبیعی استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به کاهش ۶۵.۵ درصدی پرونده های خلع ید در استان بیان کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری یگان حفاظت منابع طبیعی استان موفق به خلع ید ۱۴.۵ هکتار از عرصه های منابع ملی در استان در قالب ۱۰ پرونده از ید متصرفان به این عرصه ها شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت ۱۵۱ فقره پرونده تخلف در راستای چرای بی رویه دام در مناطق قرق شده استان تشکیل که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به تخلف ماده ۵۵ در زمینه تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی استان نیز بیان کرد: ۵۲ فقره پرونده در مساحت بیش از ۷۲ هکتار تشکیل شده است.

به گفته وی تخلفات در زمینه تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد افزایش داشته است.

نصرآبادی عنوان کرد: طی این مدت ۱۶۶.۵ هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان در قالب ۵۸ پرونده رفع تصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه امسال ۶ فقره پرونده قطع درختان جنگلی در قالب ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری تشکیل شد، گفت: ۲۶ فقره پرونده در زمینه بوته کنی طی این مدت تشکیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین طی این مدت در مجموع ۳ فقره حریق در عرصه های ملی استان به وقوع پیوسته که ۱.۸۸ هکتار از عرصه های جنگلی را در بر گرفته است.

کد خبر 4654854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha