۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۴۲

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

پرونده کودک آزاری از سوی مسئولان صالح قضایی رسیدگی می شود

پرونده کودک آزاری از سوی مسئولان صالح قضایی رسیدگی می شود

قزوین- مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: به عنوان دبیر مرجع متناظر ملی کنوانسیون حقوق کودک، از طریق دستگاه قضایی حقوق ضایع شده کودک ۶ ساله قزوینی را پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری، صدیقه ربیعی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین به محض اطلاع از کودک آزاری صورت گرفته در استان، از دختر بچه ۶ ساله ای که به دلیل اقدام خشونت آمیز مادر، مورد کودک آزاری واقع شده و به علت جراحت در بیمارستان شهید رجایی قزوین بستری شده عیادت کرد.

ربیعی در این باره گفت: به استناد ماده ۵ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، با توجه به اینکه کودک آزاری از جرائم عمومی بوده و احتیاج به شاکی خصوصی ندارد لذا خواستار رسیدگی امور از مقامات صالح قضایی شده‌ایم و در ادامه از مدیر کل بهزیستی استان درخواست کرده‌ایم تا مادر کودک نیز تحت غربالگری روان و ارائه خدمات مشاوره ای لازم قرار گیرد.

دبیر مرجع استانی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه بخش مهمی از منابع مادی و معنوی کشورها صرف توجه به مسائل کودکان و حمایت روانی و جسمی از آنها می شود، اظهار داشت: کودکی دوران شکل‌گیری شخصیت و رشد و نمو جسمی، ذهنی، عاطفی و اخلاقی انسان است.

وی گفت: کودکان به لحاظ شرایط خاص این دوران از آسیب پذیری بیشتری در مقایسه با سایر سنین برخوردارند و به دلیل نداشتن توان جسمی و فکری لازم قدرت دفاع از خود و مقابله با ناملایمات محیط را ندارند و بیشتر در معرض آسیب های ناشی از آن قرار دارند.

ربیعی افزود: از آنجا که آثار این ناملایمات بر کودکان عمیق و بادوام است و از جنبه های گوناگون تبعات ناگواری برای آینده فرد و جامعه خواهد داشت لازم است این مسئله با جدیت دنبال شود و موارد آزار و اذیت کودکان در هر سطحی پیشگیری و مورد برخورد قانونی و اجتماعی قرار گیرد.

ربیعی تصریح کرد: کودک‌آزاری به عنوان یک پدیده اجتماعی عواقب و پیامدهای فراوانی، شامل پیامدهای روحی و روانی تا پیامدهای جسمی و فیزیکی و همچنین پیامدهای اجتماعی دارد که پیامدهای این امر می‌تواند کوتاه‌مدت یا بلندمدت باشد.

وی بیان کرد: کودک‌آزاری می‌تواند باعث بروز آسیب‌های روانی طولانی‌مدت در کودک شود، به شکلی که کودک آزار دیده، در بزرگسالی مشکلاتی برای جامعه ایجاد کند.

دبیر مرجع استانی کنوانسیون حقوق کودک در ادامه به راهکارهای مقابله با کودک آزاری اشاره کرد و افزود: مهمترین راهکارهای مقابله با کودک آزاری به عنوان یک آسیب جدی، مطالعه والدین، شرکت در مشاوره های تخصصی، پیشگیری، آموزش و اطلاع رسانی به خانواده ها بوده و علاوه بر این، آموزش مهارت زندگی، فرزند پروری، شناسایی کودکانی که مورد خشونت قرار گرفته اند، شناسایی خانواده های در معرض آسیب، کودکان معلول و پیش فعال نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد کاهش آمار این نوع خشونت ها در جامعه باشیم.

ربیعی یادآورشد: امروزه علاوه بر افزایش امکانات بهداشتی، آموزشی و پرورش، دامنه حقوق کودک نیز به عنوان موجودی نیازمند حمایت ویژه، در جهت تعالی مادی و معنوی نسل آینده وسعت یافته است لذا خانواده ها در خصوص مسائل تربیتی فرزندان خود باید مهارت های زندگی و فرزند پروری را فرا گیرند.

وی یادآورشد: خوشبختانه بر اساس اظهارات پزشک معالج و سوپروایزر بخش بیمارستان شهید رجایی، حال عمومی کودک مساعد است و به عنوان دبیر مرجع متناظر ملی کنوانسیون حقوق کودک، خود را مسئول وحامی حقوق کودکان این استان دانسته و در احقاق حقوق این کودک نیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

کد خبر 4655358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha