۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۰۲

معاون امور پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر کشور:

۲ میلیون دانش آموز در کشور آموزش های طرح دادرس را فراگرفتند

۲ میلیون دانش آموز در کشور آموزش های طرح دادرس را فراگرفتند

بیرجند- معاون امور پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر کشور گفت: طی هفت سال گذشته دو میلیون دانش آموز در کشور آموزش های طرح دادرس را فراگرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید بابایی عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه المپیاد دادرس با اشاره به اهمیت اجرای این طرح بیان کرد: طی هفت سال گذشته بیش از دو میلیون دانش آموز در سطح کشور آموزش های طرح دادرس را فرا گرفته اند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیه قرآن هر کس جان یک نفر را نجات دهد، مانند این است که تمام انسان ها را نجات داده است، اظهار کرد: طرح هایی مانند المپیاد دادرس می تواند با ارتقاء توان امدادی دانش آموزان نقش عمده ای در کاهش خسارت های ناشی از حوادث داشته باشد.

معاون امور پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر کشور بیان کرد: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ قریب به ۳۰۰ هزار نفر در هشت هزار ۸۰۰ مدرسه آموزش های طرح دادرس را فراگرفته اند.

بابایی اظهار کرد: در خراسان جنوبی چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموزان در سال جاری در طرح دادرس شرکت کرده اند و در پایان دو تیم به گروه کشوری راه یافته اند.

بنا به گفته معاون امور پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر المپیاد کشوری این طرح در نیمه اول مردادماه در تهران برگزار می شود.

بابایی با بیان اینکه در مرحله کشوری این المپیاد ۶۴ تیم ۱۴ نفره در دو بخش دختران و پسران به رقابت می پردازند، افزود: ارتقاء آموزش ها و افزایش مهارت های دانش آموزان برای نجات جان خود و دیگران از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی بیان کرد: طی هفت سال گذشته ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان خراسان جنوبی آموزش های طرح دادرس را فرا گرفته اند.

کد خبر 4655389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha