۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲

ارائه صنایع دستی بومی در مجتمع های خدماتی - رفاهی استان اصفهان

ارائه صنایع دستی بومی در مجتمع های خدماتی - رفاهی استان اصفهان

اصفهان-معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری اصفهان گفت: در راستای رونق تولید و عرضه صنایع دستی اصفهان، به زودی طرح ارائه صنایع دستی بومی در مجتمع های خدماتی - رفاهی اصفهان اجرایی می شود.

محمد علی صلواتی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه ۴۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در حال بهره برداری در سطح استان اصفهان است، اظهار داشت: استان اصفهان رتبه اول کشوری را از نظر تعداد مجتمع‌های خدماتی، رفاهی به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به پوشش مناسب مجتمع‌های خدماتی، رفاهی در شریان‌ها و محورهای مواصلاتی استان اصفهان افزود: بیش از ۲۵ مجتمع خدماتی، رفاهی در حال ساخت در استان اصفهان وجود دارد وپیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری، سه مجتمع دیگر به بهره برداری رسیده و ظرفیت مجتمع‌های خدماتی، رفاهی در سطح استان اصفهان به ۵۰ واحد افزایش یابد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بیان داشت: ۲۸ واحد نیز در حال تکمیل استعلامات و دریافت مجوزات لازم هستند تا امکان شروع به ساخت آنها در آینده فراهم شود.

وی تصریح کرد: مجتمع‌های خدماتی، رفاهی با کارکرد چندمنظوره سعی در افزایش رفاه حال مسافران دارند؛ ارائه خدمات و رفاه مناسب برای مردم و مسافران از اهداف واحدهای مذکور است تا مسافران بتوانند از امکانات این مجتمع‌ها در طول سفر بهره مند شوند.

کاهش تصادفات جاده‌ای از اهداف ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی است

صلواتی ابراز داشت: هدف مهم دیگر وجود مجتمع‌های خدماتی - رفاهی، کاهش تصادفات جاده‌ای و ارتقای ایمنی راه هاست.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عمده تصادفات جاده‌ای، خواب آلودگی رانندگان است، افزود: با توقف در این مجتمع‌ها می‌توان ضریب ایمنی و امنیت سفر را بالا برد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به نقش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در توسعه گردشگری ابراز داشت: در راستای حمایت از تولیدات داخلی و رونق تولید، پیشنهاد عرضه صنایع دستی در غرفه‌های مجتمع‌های مذکور مطرح شد؛ این پیشنهاد به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ارائه شده تا عرضه تولیدات داخلی و صنایع دستی به عنوان معیار رتبه بندی مجتمع‌های رفاهی خدماتی در نظر گرفته شود.

پیشگیری از گرفتار شدن رانندگان در پدیده هیپنوتیزم جاده‌ای

وی با اشاره به تراکم خوب مجتمع‌های رفاهی در شریان‌های اصلی محورهای مواصلاتی استان اصفهان ابراز داشت: از آنجا که بخش زیادی از جاده‌های استان اصفهان کویری است و پدیده هیپنوتیزم جاده‌ای را به همراه دارد، بنابراین برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان درخواست داریم که این افراد هر دو ساعت یکبار توقف کوتاهی در مجتمع‌های رفاهی خدماتی داشته باشند.

کد خبر 4655872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha