۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۴۸

سرپرست فرمانداری خرمشهر تاکید کرد؛

لزوم انجام کار علمی برای مقابله با اعتیاد در خرمشهر

لزوم انجام کار علمی برای مقابله با اعتیاد در خرمشهر

خرمشهر - سرپرست فرمانداری خرمشهر از تفاهم با دانشگاه‌های پیام نور خرمشهر برای ترسیم چشم‌اندازی برای معضل اعتیاد در خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کورش مودت عصر امروز در همایش مبارزه با مواد مخدر که در سالن آمفی‌تئاتر شهید چمران دانشگاه علوم و فنون دریایی برگزار شد، اظهار کرد: مقرر شده است دانشگاه پیام نور خرمشهر پیگیری باشد تا با استفاده از ظرفیت صاحب‌نظران و دانشگاهیان، چشم‌اندازی برای مبارزه با مواد مخدر در خرمشهر ترسیم شود.

وی، دانشگاه‌ها و نهادهای علمی را در کاهش گرایش به سمت مصرف مواد مخدر تأثیرگذار دانست و بر حمایت از طرح‌های علمی ارائه شده از سوی مراکز دانشگاهی با موضوع اعتیاد تأکید کرد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر از بحران هویتی به عنوان مهم‌ترین عامل در گرایش این نسل به سمت سو مصرف مواد مخدر یاد کرد و افزود: دوگانگی ارزشی به‌عنوان عامل ایجاد بحران هویتی به‌ویژه در میان نسل جوان امروز است و اقدامات آمرانه مبارزه با مواد مخدر بدون انجام کارهای فرهنگی بی‌تأثیر است.

وی بابیان اینکه مبارزه با مواد مخدر باید هم به‌صورت برخورد آمرانه و هم با انجام کارهای فرهنگی باشد، نقش نهادهای فرهنگی همچون رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش، اداره ورزش و دیگر نهادها را نقش و رسالتی مهم دانست.

مودت به تأثیر سمن‌ها و خیران در مقابله با معضل اعتیاد نیز تأکید کرد و توضیح داد: وجود خانه‌های بهبودی به‌عنوان یک شاخص مثبت شهرستانی محسوب می‌شود و خیران و سمن‌ها می‌توانند با احداث خانه‌های بهبودی به ارتقای شاخص‌های شهرستان کمک کنند.

وی افزود: درگرایش به سمت مصرف مواد مخدر عوامل مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و روانشناسی مؤثر است که با انجام کار علمی می‌توان این عوامل را بهتر شناسایی و به راهکارهای مقابله با آن‌ها دست‌یافت.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه به هم‌جواری کشور ایران با افغانستان به‌عنوان مهم‌ترین کشور تولیدکننده مواد مخدر در منطقه اشاره کرد و شرایط جغرافیایی را یکی از دلایل جدی بودن تهدید مواد مخدر در کشور دانست.

وی اظهار کرد: تولید تریاک در افغانستان ۲۴۷ درصد رشد داشته به‌گونه‌ای که ۸۴ درصد این ماده مخدر در افغانستان تولید می‌شود و هم‌مرز بودن با این کشور تهدید جدی برای ایران تلقی می‌شود.

کد خبر 4656441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha