۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی خبر داد:

حذف مدارس خشت و گلی از خراسان‌جنوبی تا مهرماه ۹۸

حذف مدارس خشت و گلی از خراسان‌جنوبی تا مهرماه ۹۸

بیرجند-مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: مدارس خشت و گلی تا مهرماه سال جاری از خراسان‌جنوبی حذف می‌شود.

محمدرضا بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا مهر ماه سال جاری مدارس خشت و گلی از خراسان‌جنوبی حذف می‌شود و در سال تحصیلی جدید اجازه برگزاری کلاس درس در چنین مدارسی وجود ندارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی بیان کرد: دو مدرسه خشت و گلی در خوسف و نهبندان و یک مدرسه سنگی در خوسف داشتیم که اکنون در حال ساخت مدرسه به جای آن هستیم که مهرماه تحویل می‌شود.

بیکی ادامه داد: حتی اگر در نقطه‌ای امکان ساخت مدرسه وجود هم نداشته باشد باید به جای مدرسه خشت و گلی از کانکس استفاده شود چرا که به مراتب ایمن‌تر است.

وی در زمینه تعداد مدارس کانکسی در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در استان ۵۰ کانکس وجود دارد که در هر کدام از آنان زیر ۱۰ دانش آموز تحصیل می‌کنند، گفت: برای این کانکس‌ها فعلاً نمی‌توان کاری کرد و باید در همان وضعیت بماند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی اظهار کرد: همچنین ۵۹ کانکس در استان وجود دارد که در هر کدام از آنان بالای ۱۰ دانش آموز تحصیل می‌کنند که برنامه ما حذف این کانکس‌ها تا یک الی دو سال آینده است.

بیکی بیان کرد: ۵۸ کانکس در شهرستان‌های نهبندان و درمیان وجود دارد که در هر کدام از آنان بالای ۱۰ دانش آموز تحصیل علم می‌کنند ولی به جای آنان در حال ساخت مدرسه هستیم که بخشی از آنان در مهرماه و همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی تحویل می‌شود.

وی یادآور شد: برای حذف مدارس خشت و گلی از خراسان‌جنوبی و ساخت مدارس جدید به جای آن حدود یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 4656757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha