۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

حقوق بشر ابزار آمریکایی‌ها برای رسیدن به منافع مادی است

حقوق بشر ابزار آمریکایی‌ها برای رسیدن به منافع مادی است

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به سکوت استکبار در قبال اقدامات ضد حقوق بشری دولت سعودی گفت: این موارد نشانگر استفاده ابزاری آمریکا از حقوق بشر برای منافع مادی است.

حجت‌الاسلام احمدرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از آنجایی که دولتمردان آمریکایی گاه با شعارهای فریبنده حقوق بشری اذهان ملت‌ها را فریب و تحت تأثیر خود قرار می‌دهند باید جوامع را با ابزار رسانه نسبت به تضاد استکبار درباره حقوق بشر آگاه کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: حقوق بشر آمریکایی نه تنها سرمایه‌های مادی بلکه سرمایه‌های معنوی ملت‌ها را نیز به وسیله نقش‌های شوم و نوکران خود در نقاط مختلف چپاول می‌کند.

رضایی ادامه داد: آمریکا برای تسلط بهتر بر منابع مادی ملت‌ها تخریب فرهنگ‌ها را به وسیله شبیخون و تهاجم فرهنگی دنبال می‌کند و بی شک این تخریب باورها از طریق القاء شبهات و تردید در افکار دینی مردم در واقع یک اقدام ضد حقوق بشری است.

وی افزود: برای درک بهتر حقوق بشر آمریکایی باید نگاهی به فاجعه هیروشما و ناکازاکی در ژاپن، فاجعه قتل و جنایت به وسیله طالبان و القاعده در افغانستان و داعش در سوریه و عراق نگاهی بیندازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: باید با دقت و همچنین پژوهش دقیق به این سؤال پاسخ دهیم که آیا عدم حضور آمریکا در عراق و افغانستان امنیت و آسایش بیشتری را برای مردم آن کشورها به ارمغان نمی‌گذاشت.

رضایی با اشاره به اینکه واژه حقوق بشر ابزاری در دست آمریکا برای رسیدن به منافع مادی است، اظهار کرد: در کشور عربستان زنان از بسیاری از حقوق محروم بوده و کوچکترین مخالفتی با دولت همراه با زندان و شکنجه است اما به واسطه تسلیم بودن دولت عربستان و دلارهای آن کشور آمریکا در برابر اقدامات ضد حقوق بشری سعودی سکوت می‌کند.

وی با تبیین یکی از بزرگترین جنایت‌های آمریکا در ایران اسلامی طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب بیان کرد: ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در آسمان خلیج فارس توسط ناو آمریکا یکی از بزرگترین اقدامات فاجعه بار و ضد حقوق بشری آمریکا بود که برای توجیه آن بهانه‌های مختلف آوردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در ابتدا بیان کردند که هواپیمای مسافربری را با هواپیمای جنگی اشتباه گرفته‌اند در حالی که هر کارشناس با منطقی می‌داند که اشتباه گرفتن یک هواپیمای مسافربری ۵۰ متری با هواپیمای جنگ ۱۰ متری با توجه به پیشرفته بود ناو آمریکایی ممکن نیست.

کد خبر 4656913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha