۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۷

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

داشتن بانک اطلاعاتی دقیق درکنترل وپیشگیری از معضل خودکشی موثر است

داشتن بانک اطلاعاتی دقیق درکنترل وپیشگیری از معضل خودکشی موثر است

یاسوج- معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: داشتن بانک اطلاعاتی دقیق، می تواند برای برنامه ریزیهای موفق تر در راستای کنترل و پیشگیری از خودکشی در استان بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم نظری بعدازظهر چهارشنبه در نشست هیئت اندیشه ورز حوزه اجتماعی استان افزود: خودکشی از مهمترین چالشهای اجتماعی است و بیمارستانها و اورژانسهای اجتماعی باید برای کاهش اثرات افسردگی و جلوگیری از خودکشی مجدد، روان درمانی لازم را برای بیمار انجام دهند.

وی بیان داشت: مقابله با آسیبهای اجتماعی نیازمند توانمند شدن جوانان است و سلامت جامعه با آموزش مهارتها تحقق می یابد.

نظری افزود: آمار تحلیلی در زمینه خودکشیهای نا موفق باید از سوی متولیان امر ارائه شده و با توجه به این اطلاعات، مسائل کارشناسی شده و علتها مشخص و کنترل و پیشگیری میسر شود.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد دانش آموزان ما در مدارس آموزشهای لازم برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی را فرا می گیرند.

نظری با بیان اینکه انتظار می رود این آموزشها بومی سازی شود، گفت: رسانه ها نیز در کاهش آسیبهای اجتماعی نقش موثری دارند و باید در این راستا حرفه ای تر عمل کنند.

وی افزود: با توجه به تدابیر مسئولان استان بیماران روانی در روستاها نیز به صورت رایگان درمان می شوند.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: تدوین راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برای مدیریت آسیبهای اجتماعی در سطح استان ضروری است.

نظری افزود: در راستای فرهنگسازی، برگزاری میزگردهای تخصصی، اجرای نمایش و تهیه فیلم، و دیگر برنامه های فرهنگی در راستای آموزش مهارت حل مسئله و مهارت گفتگو در صدا و سیمای استان عملیاتی شود چرا که ما باید تمام توان خود را در حوزه مناطق آسیب پذیر و گروه سنی آسیب پذیر به کار بگیریم.

کد خبر 4657316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha