۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۴۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خبر داد:

برگزاری نخستین دوره تخصصی تربیت استاد تفسیر قرآن در همدان

برگزاری نخستین دوره تخصصی تربیت استاد تفسیر قرآن در همدان

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: همدان به عنوان نخستین استان دوره تخصصی تربیت استاد تفسیر قرآن را برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد هادی نظیری عصر چهارشنبه در نشست روسای ادارات امور قرآنی منطقه غرب کشور در همدان با بیان اینکه بستر بسیار مناسبی در استان همدان برای فعالیت های قرآنی فراهم است و نگاه جامعی در این زمینه وجود دارد به طوری که قرآن و عترت را در کنار هم می بینیم، گفت: مجمع عالی تفسیر قرآن کریم برای انسجام بخشی به فعالیت‌های مربوط به تفسیر قرآن در سراسر کشور شکل گرفته و دست اندرکاران تشکیل این مجمع در اولین سفر استانی در همدان حضور یافتند تا نهضت همگانی تفسیر قران را در سراسر کشور شروع کنند.

وی با بیان اینکه این گروه قبل از انجام سفر های استانی به چند کشور از جمله عراق؛ سوریه و هندوستان سفر کرده اند تا در حوزه تربیت اساتید تفسیر قرآن اقدام شود، گفت: استان همدان به عنوان نخستین استان دوره تخصصی تربیت استاد تفسیر قرآن را برگزار خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه این دوره یک ماهه است و در همدان برگزار می شود و مخاطب آن به اساتید دانشگاه و اساتید مرتبط با مجموعه‌های دارالقرآن تسری یافته است، گفت: جامعه هدف در این برنامه ۱۰۰ نفر شامل ۵۰ نفر از خواهران و ۵۰ نفر از برادران است که طی ۲۰۰ ساعت از حضور بهترین اساتید در چهار محور بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه محافل و مساجد و مجالس استان همدان با سنت حسنه ارتباط و اتصال به قران آشنا است و این اقدام ظرفیتی ایجاد کرده که جریان و رویکرد تفسیر قرآن را شروع کنیم، افزود: باید هر چه سریعتر ظرفیت‌ها را در استان همدان شناسایی کرد.

اثر گذاری قرآن در زندگی آحاد جامعه نمایان شود

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه اگر انتخاب ها درست و سیاست گذاری ها صحیح باشد به لحاظ بهره مندی از اساتید خوب در حوزه تفسیر قرآن پس از برگزاری این دوره ها برخوردار می شویم، گفت: در بازدید از شهرستان های استان همدان نگاه بر این بود که قرآن را با دید دقیقتری بنگریم چراکه باید اثر گذاری قرآن در زندگی آحاد جامعه نمایان شود.

وی به نگاه امام خمینی (ره) به مقوله قرآن اشاره کرد و با بیان اینکه زاویه دید امام خمینی (ره) به قرآن و آیات قرآن با آنچه امروز مشاهده می شود تفاوت داشت، اظهار داشت: برای برداشتن گام موثر در راستای رشد جامعه اسلامی باید قرآن را در مسیر و اندیشه و زاویه دید امام (روه) مقام معظم رهبری به جامعه القاء کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه متاسفانه حتی در فضای حوزه علمیه این نوع نگاه به قرآن را کمتر مشاهده می کنیم، گفت: امام خمینی (ره) در دوران مبارزات در کنار مراجع این مسیر را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه نگاه امام خمینی (ذه) به قرآن کریم چیزی جز اقامه ارزش‌های اسلامی در جامعه نبود، گفت: باید ارزش های اسلامی را در جامعه حاکم کرد.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه اقامه دین در متن جامعه یک جامعه توحیدی ایجاد می کند، اظهار داشت: باید این نوع نگاه به عنوان فرهنگ نگاه به قرآن در بین مردم تبیین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان به برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه امسال ۷۶ هزار نفر در مسابقه بزرگ قرآنی که در ماه رمضان برگزار شد شرکت کردند، گفت: دستورات و تعالیم قرآن از جنس اقامه دین است و باید در خواندن قرآن به نوعی تفکر کرده که تکلیف خود را از متن آن استخراج کنیم.

وی به طرح ماموریت دانشجوی تراز انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه اگر جامعه به درستی ساخته شود بستر ظهور امام زمان (عج) مهیا می‌شود، گفت: لازمه ساخت یک جامعه ایمانی و نمونه دستیابی به بالاترین مدارج علمی است.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه در مجموعه های قرآنی و تبلیغات اسلامی لازمه تشکیل هیئت اندیشه ورز قرآنی احساس می شود، گفت: این ظرفیت در استان همدان وجود دارد و باید به آن پرداخته شود.

کد خبر 4657510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha