۱۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۴۵

رادیومهر ویژه روز دختر؛

قصه‌های دخترانه در قاب تلویزیون

قصه‌های دخترانه در قاب تلویزیون

«روز دختر» را بهانه کردیم تا در این پادکست رادیومهر، چند خاطره خوب از حضور کاراکترهای دخترانه در قاب تلویزیون را مرور کنیم.

مجله مهر: «مریم افشار» دختر دانشجوی سریال در پناه تو با آن حجب و حیای خاص، چهره معصوم، مدل متفاوت چادر سرکردن و حتی کیفی که دست می گرفت، یکی از محبوب ترین چهره‌های دخترانه تلویزیون ما در دهه هفتاد بود.

یکی از همان‌هایی که به عنوان قهرمان قصه، راوی بخشی از دغدغه‌های دخترانه ما بوده است؛ از کوچکترین عروس سریال پدر سالار یا «اوشین» پرتلاش «سالهای دور از خانه:» بگیر تا «ستایش» و «نرگس» یا حتی «روناک» دوران سرکشی و … روایت دخترانی که برای گذشتن از موانع راه، با ترکیبی از سختکوشی، قدرت اراده و ظرافت روح دخترانه، گره‌های ریز و درشت زندگی را باز می‌کنند. به بهانه روز دختر، در این پادکست کوتاه رادیومهر نام تعدادی از محبوب‌ترین و جریان‌ساز ترین دخترهای تلویزیون را مرور کردیم و البته از کنار خیلی چهره‌های مطرح دیگر گذشته‌ایم.

دخترانی که قصه تلخ و شیرین زندگیشان چه در زمان پخش سریال و چه سال‌ها بعد، نقل دورهمی‌ها و خاطره بازی‌های خانواده‌های ایرانی بوده است: «لعیا زنگنه» سریال در پناه تو، «پوپک گلدره» سریال دنیای شیرین دریا، «جودی ابوت» سریال بابا لنگ دراز، «حنا دختری در مزرعه»، «آنه شرلی» و مگی، کتی، الیزابت و سارای زنان کوچک.

کد خبر 4658397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha