۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۱

در کاخ گلستان برگزار می‌شود

نمایشگاه آثار آینه‌کاری سیاوش طرزی

نمایشگاه آثار آینه‌کاری سیاوش طرزی

نمایشگاه آثار آینه‌کاری سیاوش طرزی با عنوان هنر آینه‌کاری در معماری ایران به همت مرکز معماری اسلامی حوزه هنری و با همکاری کاخ گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه آثار آینه‌کاری سیاوش طرزی با عنوان هنر آینه‌کاری در معماری ایران به همت مرکز معماری اسلامی حوزه هنری و با همکاری کاخ گلستان برگزار می‌شود. این نمایشگاه ۱۸ تیرماه، در تالار شمس‌العماره ساعت ۱۵ با حضور جمعی از هنرمندان افتتاح خواهد شد.

سیاوش طرزی که پیش‌تر تالار شمس‌العماره و چند بنای با ارزش دیگر را مرمت کرده است، در این نمایشگاه آخرین آثار خود را به نمایش می‌گذارد.

به گفته این هنرمند هدف از برگزاری نمایشگاه هنر آینه‌کاری در معماری ایران برای آشنایی بیشتر مردم با این هنر و نمایشی از ویژگی‌های پنهان هنر زیبای آینه‌کاری است.

سابقه آینه‌کاری در ایران به دوره ساسانی برمی‌گردد اما متاسفانه امروزه در دست فراموشی است و استاد کارانی همچون سیاوش طرزی به دنبال تلفیق این هنر با هنرهای روز ایران و جهان هستند تا ضمن پاسداشت هنر ایرانی بتوانند جلوه‌ای نو و کارآمد برای امروز معماری ایران باشد.

نمایشگاه آثار آینه‌کاری سیاوش طرزی ۱۸ تیرماه، در تالار شمس‌العماره ساعت ۱۵ با حضور جمعی از هنرمندان افتتاح و به مدت یک هفته در کاخ گلستان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4658950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha