۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد:

بحران آب در یزد پابرجاست/مواجهه روستاهای تفت و مهریز با تنش آبی

بحران آب در یزد پابرجاست/مواجهه روستاهای تفت و مهریز با تنش آبی

یزد ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به اینکه تفت و مهریز به دو باغ‌شهر استان یزد معروف هستند، گفت: این دو شهرستان با بحران جدی آب مواجه هستند.

محمد فاتحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در بهار امسال شاهد بارندگی بسیار خوبی در روستاها و ارتفاعات استان بودیم، اظهار داشت: اما با وجود این بارندگی‌ها، هنوز در برخی از روستاهای تفت و مهریز تنش آبی وجود دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر عمده تنش آبی مناطق روستایی در شهرستان مهریز مربوط به بهادران و تنگه چنار و در شهرستان تفت مربوط به بنادکوک است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد عنوان کرد: البته در برخی نقاط استان هم با توجه به بارندگی‌های مطلوب، شاهد احیا و آبدهی دوباره برخی قنات‌ها هستیم که این قنات‌ها سال‌ها کم آب و یا خشک بودند.

فاتحی اظهار داشت: در برخی نقاط همچون دشت ابرکوه نیز با افت ۷۰ تا ۸۰ سانتیمتری سفره‌های زیرزمینی و نشست زمین مواجه هستیم ضمن اینکه تنش و بحران آبی نیز در این منطقه بالاست.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای مدیریت در مصرف آب، جداسازی آب شرب از بهداشت است، عنوان کرد: در برخی مناطق استان مثل شهرستان اردکان همچون عقدا، خرانق و رباط پشت بادام و برخی نقاط بافق این اقدام انجام شده و در حال حاضر نیز با چند دهیاری استان تفاهم‌نامه‌هایی برای جداسازی آبیاری فضای سبز روستاها منعقد شده است.

فاتحی خاطرنشان کرد: در مجموع تنش آبی به رغم بارندگی‌های خوب بهاره همچنان در برخی روستاها باقی است و این بارندگی‌ها نمی‌تواند جبران ۱۶ سال خشکسالی پی در پی را یکجا انجام دهد.

کد خبر 4658957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha