۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۴۳

جانشین سازمان بسیج دانشجویی خبرداد:

سازمان دهی هزار و ۶۰۰ گروه جهادی دانشجویی

سازمان دهی هزار و ۶۰۰ گروه جهادی دانشجویی

بیرجند- جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور از سازمان دهی یک هزار و ۶۰۰ گروه جهادی دانشجویی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بالایی شنبه عصر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از مهم ترین محورهایی که در سازمان بسیج به صورت جدی شروع شده، راه اندازی قرارگاه توسعه و تحول بسیج دانشجویی بوده است.

وی با بیان اینکه در گذشته انتظارت مقام معظم رهبری به صورت جامع دسته بندی نشده بود که خوشبختانه امروز بیش از ۱۳۰ سند از دیدارهای رهبری با تشکل های دانشجویی بررسی و تصمیم مطلوبی در این خصوص گرفته شده است، افزود: طی سالیان گذشته نقش آفرینی بسیج دانشجویی در تمامی عرصه ها از مهم ترین انتظارات و درخواست های رهبری بوده است.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه حل و شناخت مسائل کشور به صورت نظری، گفتمان سازی و مطالبه گری و اقدام میدانی به عنوان محور در طرح تحول بسیج دانشجویی قرار گرفته است، گفت: به راه انداختن هسته های علمی حرفه ای فناور با محوریت دانشجویان از دیگر اقدامات مهم و محوری در بسیج دانشجویی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار دانشجوی مقطع دکتری و ۷۵۰ هزار دانشجوی مقطع کارشناسی در کشور تحصیل می کنند، عنوان کرد: روزانه حدود ۸۰۰ پایان نامه در کشور توسط دانشجویان دفاع می شود.

بالایی با اشاره به اینکه گسترش فعالیت های اردوهای جهادی و خارج کردن این اردوها از حوزه صرفاً عمرانی از جمله اقدامات در دستور کار بسیج دانشجویی است، بیان کرد: تا کنون به بیش از ۱۵ استان کشور سفر شده و گفتمان سازی و بستر عملیاتی شدن طرح تحول در نواحی مختلف استان ها پیاده شده است.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی در حوزه تعلیم و تربیت و برگزاری دوره های آموزشی برای دانشجویان بسیار خوب عمل کرده و با نمره ارزیابی ۸۶ از ۱۰۰ رتبه پنجم در کشور را کسب کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از سه هزار گروه جهادی در سطح کشور سازمان دهی شده که از این تعداد بیش از یک هزار و ۶۰۰ گروه جهادی دانشجویی هستند.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه در سال جاری به صورت جدی گروه های جهادی درگیر حوادث بلایای طبیعی از جمله سیل در کشور بوده اند، افزود: در فصل تابستان بیش از ۴۰ هزار نفر روز برای گروه های جهادی سراسر کشور اعزام خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه محوریت عمده اردوهای جهادی محرومیت زدایی با رویکرد عمرانی و سلامت و بهداشت بوده است، گفت: بسیج دانشجویی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در تمامی موضوعات روز جامعه ورود پیدا می کند.

بالایی با اشاره به اینکه نباید محرومیت را صرفاً از دریچه محرومیت عمرانی نگاه کنیم بلکه باید به تمامی حوزه ها سوق دهیم، بیان کرد: بسیج دانشجویی در حوزه راه اندازی کسب و کارهای کوچک اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه مهم ترین چالش دانشجویان این است که متاسفانه نتوانستند به عنوان متن اصلی دانشگاه شناخته شوند، عنوان کرد: به فعالیت دانشجویان بسیجی بیشتر به عنوان اوقات فراغت نگاه می شود.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به داینکه بسیج دانشجویی در واقع باید جریان علم در کشور را سمت و سو دهد که این مهم نیاز به انگیزه و باور دانشجویان دارد، اظهار داشت: بسیج دانشجویی در سال های گذشته خود را مخاطب اداری دانشگاه ندانسته بلکه متولی امور فرهنگی بر این فضا بیشتر غلبه داشته است که این نگاه باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر مخاطب در دو بازه زمانی طرح ولایت امسال شرکت خواهند کرد، افزود: دوره اول این طرح ۱۶ تیرماه با دو هزار و ۶۰۰ نفر شرکت کننده و دوره دوم ۲۶ تیرماه جاری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

کد خبر 4659476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha