۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۹:۴۰

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان:

۶۹۰ بیمار خاص در زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

 ۶۹۰ بیمار خاص در زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

زنجان-مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در استان زنجان ۶۹۰ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند و تعداد بیماران خاص دراستان رو به رشد است.

خدیجه ابراهیم خانی در گفتگو با خبرنگار مهر به بیمه شدگان بیمه سلامت در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان بیش از ۱۳ هزار نفر بیمه همگانی بیمه سلامت هستند که در مجموع از جمعیت یک میلیون و ۵۷ هزار و ۶۰ نفری استان زنجان بیش از ۵۸ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی به بیمه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اشاره کرد و گفت: تا کنون برای ۳ هزار و ۲۰۰ مددجوی کمیته امداد استان زنجان دفترچه درمانی صادر شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بیمه سلامت استان زنجان با ۱۳ بیمارستان دولتی و خصوصی، ۸۶ مرکز جامع سلامت و ۴۵۰ مرکز تخصصی و درمانی و آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها طرف قرار داد است.

ابراهیم خانی از فعالیت ۲۵ دفتر پیشخوان دولت در استان زنجان خبر داد و گفت: ۹ مورد از این دفاتر در شهرستان زنجان فعال است.

وی با بیان اینکه پنج نوع بیمار خاص در استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: بیماران ام‌اس، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه، تالاسمی و سرطان از خدمات درمانی این سازمان استفاده لازم را دارند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان ۶۹۰ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از خدمات درمانی این سازمان استفاده می‌کنند، افزود: برای بیماران خاص دفترچه صادر می‌شود، این بیماران با مراجعه به دفاتر پیشخوان می‌توانند برای دریافت دفترچه ثبت‌نام کنند، حق بیمه‌ای از این بیماران که شمار آنها رو به افزایش است، دریافت نمی‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ابراز کرد: طبق مصوبه هیئت دولت افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند می‌توانند به صورت رایگان از تسهیلات این بیمه استفاده کنند.

ابراهیم‌خانی با بیان اینکه در شهرستان خرمدره نسخه نویسی الکترونیکی شروع شده است، ابراز کرد: تاکنون تعداد بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نسخه الکترونیکی مورد تبادل قرار گرفته است.

کد خبر 4659550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha