۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷

انتقاد نوری از آرای صحن شورا به غیر باغ بودن املاک

انتقاد نوری از آرای صحن شورا به غیر باغ بودن املاک

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا گفت: نمی‌توانیم ادعای حفاظت و صیانت از باغات داشته باشیم اما مدام رأی به غیر باغ بودن ملک بدهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا صدراعظم نوری در جلسه امروز شورای شهر، جریان بررسی پلاک ثبتی برای تشخیص باغ و غیر باغ آن گفت: شورای شهر تهران مرجع تشخیص باغ و غیر باغ بودن است.کارشناسان طی بررسی اعلام کردند که این ملک باغ است و عکس‌های موجود نیز نشان می‌دهد که ملک باغ است.

وی ادامه داد: اگر رأی به غیر باغ بدهید ۳۰ اصله درخت موجود در باغ قطع می‌شود؛ این در حالی است که هر درخت برای خود ارزش اکولوژیک دارد و قطع کردن آن‌ها محدود کردن ریه‌های تنفسی شهر است و برای شهروندان مشکل ایجاد می‌کند.

نوری با اشاره به اثر تخریبی مصوبه برج_باغ اظهار کرد: یادمان نرود که مصوبه برج_باغ از سال ۸۲ چه بر سر باغات تهران آورد و آن‌ها را نابود کرد.این رویه غلط نباید به هیچ عنوان ادامه پیدا کند.

در ادامه اعضای شورای شهر تهران به باغ بودن این ملک رأی دادند.

همچنین باغی با ١٠٠ اصله درخت متعلق به بنیاد شهید نیز مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون ماده ٧قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران در واکنش به نظر کمیسیون شهرسازی و معماری مبنی بر غیر باغ بودن این ملک گفت: این باغ متعلق به بنیاد شهید و در ادامه یکی دیگر از باغ های بنیاد است که باید حتماً حفظ شود.

وی ادامه داد: همچنین معتقدم باغ‌هایی که متعلق به نهادهای عمومی هستند و در واقع متعلق به مردم‌اند، باید حفظ و به مردم بازگردانده شوند.

در ادامه این ملک رأی به غیر باغ بودن گرفت که نوری در واکنش به آن گفت: ما خودمان را گول می زنیم، نمی‌توانیم ادعای حفاظت و صیانت از باغات داشته باشیم و مدام رأی به غیر باغ بودن بدهیم. مالک باغ درخواست ساخت در ٧٠درصد مساحت ملک را داده است.

کد خبر 4659855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha