۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

فعالیت ۱۰ ایستگاه آتش نشانی در ارومیه/ضرورت توسعه ناوگان

فعالیت ۱۰ ایستگاه آتش نشانی در ارومیه/ضرورت توسعه ناوگان

ارومیه - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: در حال حاضر ۱۰ ایستگاه آتش نشانی در سطح این شهرستان فعال است که با توجه به تعداد جمعیت باید ایستگاه ها افزایش یابد.

ابراهیم شادقوشچی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه باید تعداد ایستگاه های آتش نشانی به ۱۵ ایستگاه برسد اظهارداشت: هم اکنون فاصله هر ایستگاه آتش نشانی از هم در حدود ۲۰ کیلومتر است که برای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی باید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به شیر های هیدرولیکی موجود در شهر ارومیه برای اطفای حریق، گفت: با توجه به توسعه جمعیت شهری و توسعه شهر وجود این شهرها یکی از الزامات در حادثه های بزرگ است.

شاد قوشچی با بیان اینکه میانگین زمان رسیدن مأموران آتش نشانی به محل حادثه در شهر ارومیه چهار دقیقه است گفت: با احداث ایستگاه های آتش نشانی در نقاط مختلف شهر میانگین زمان رسیدن مأموران آتش نشانی به محل حادثه از ۱۲ دقیقه به چهار دقیقه در داخل سطح شهر رسیده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه از سال ۹۱ تا کنون تعداد سه ایستگاه به تعداد ایستگاه های ارومیه افزوده شده است گفت: در وضعیت کنونی نیازمند خرید خودروهای اتش نشانی و تجهیزات ویژه ای چون ست های هیدرولیکی و دستگاه جرثقیل هستیم.

شاد قوشچی در ادامه مهم ترین استراتژی سازمان را اموزش شهروندان دانست و گفت: یکی از هدف ها و به عبارتی اصلی ترین و مهم ترین هدف مدیران و مسئولان سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری گسترش آموزش و فرهنگ ایمنی و افزایش میزان آگاهی و ارتقاء سطح دانش تخصصی مخاطبان در زمینه ایمنی است و تمام تلاش ها نیز براین مبنا انجام می گیرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه اطفای حریق و اشنایی با سیستم های ایمنی ساختمان را از جمله آموزش های لازم پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: آموزش های پیشگیرانه با هدف آگاه سازی جامعه بصورت پیوسته صورت می گیرد.

شاد قوشچی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، تعداد ۲۸۰ گواهی ایمنی در شهر صادرشده است که از این تعداد ۱۷۰ مورد صدور پروانه که در مرحله برسی نقشه و ارسال جوابیه می باشند ۱۷ مورد عدم خلافی، ۹۳ مورد نیز پایان کار بوده است و ۸ مورد نیز بازدید مشاوره ی ایمنی توسط کارشناسان این سازمان در راستای ایمنی اماکن و پیشگیری از حوادث انجام پذیرفته است.

کد خبر 4659991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha