۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۱۳

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند:

قوانین در راستای بهبود شرایط کسب و کار و رونق تولید اجرایی شود

قوانین در راستای بهبود شرایط کسب و کار و رونق تولید اجرایی شود

بیرجند- رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه بخش خصوصی خواستار بهبود فضای کسب و کار و اجرای قانون است، گفت: اگر قانون در راستای بهبود شرایط تولید اجرایی نشود، شاهد رونق نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن احتشام عصر یکشنبه در هفدهمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی بیان کرد: طی سال گذشته چهار جلسه از این شورا برگزار شده که ۱۳ مصوبه اجراشده و هشت مصوبه اجرا نشده داشته است.

وی با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر رونق تولید اظهار کرد: آنچه مسلم است تجویز نسخه‌های درمانی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان، رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

احتشام با بیان اینکه بخش خصوصی خواستار بهبود فضای کسب و کار و اجرای قانون است، گفت: اگر قانون در راستای بهبود شرایط تولید اجرایی نشود، شاهد رونق کسب و کار نخواهیم بود.

مشیر الحق عابدی، معاون استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی استان احصا شده و باید برای رفع آنها چاره اندیشی شود.

وی خواستار پایش و به روز رسانی وضعیت واحدهای تولیدی استان شد و افزود: ارتباط کمیسیون‌های ذیل اتاق بازرگانی و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی باشد که نیازمند توجه است.

گفتنی است دستور کار اول این جلسه مبنی بر نحوه اجرای ماده ۶۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون مقررات مالی دولت توسط سازمان تأمین اجتماعی و مستثنی نمودن کارفرمایان و کشاورزان از معافیت‌های مربوطه بود که با رأی مثبت حداکثری به تصویب رسید و برای تأیید به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کشور ارسال می‌شود.

همچنین تعیین اعضای جدید شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و تعیین تاریخ برگزاری جلسات به ترتیب دستور کار دوم و سوم این جلسه بود که مقرر شد جلسات شورا به صورت ماهیانه برگزار شود.

کد خبر 4660554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha