۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

سعودی ها مجری دستورات انگلیس و فرانسه/ مراسم حج ابراهیمی باشد

سعودی ها مجری دستورات انگلیس و فرانسه/ مراسم حج ابراهیمی باشد

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سعودی ها مجری صد درصدی دستورات انگلیس و فرانسه هستند، گفت: حج در صورتی مایه عزت است که توحیدی و ابراهیمی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح سه شنبه در جمع کارگزاران حج تمتع ۹۸ بیان کرد: احکام الهی عمیق و پر ظرفیت است مشروط بر اینکه مسلمانان از آن حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در پای عبادات و بندگی خداوند، مسئله جامعه بشری مطرح بوده که باید به فلاح و رستگاری برسد، اظهار کرد: آیا در مراسم حج پیامی به عنوان پیام جامع مسلمین هم صادر می شود؟

آیت الله عبادی با اشاره به اهمیت وحدت در مراسم حج بیان کرد: اگرچه در مراسم های حج به لحاظ فیزیکی وحدت وجود دارد اما کافی نیست.

وی بیان کرد: مشکلات موجود مشکلاتی نیست که کفار به تنهایی توان انجام آن علیه اسلام را داشته باشند بلکه به دلیل ضعف و انفعال درون خودمان است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه دشمن مانند میکروبی است که در بدن های ضعیف و دارای زخم نفوذ می کند، گفت: مشکل مربوط به مسلمانی ما می شود که کفار سلطه پیدا می کنند وگرنه هیچ عددی نیستند.

آبادانی بت خانه به دلیل ویرانی خودمان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه رگ حیات کفار دست مسلمانان است، اظهار کرد: آبادانی بت خانه به دلیل ویرانی خودمان است.

وی بیان کرد: چرا بر سر یک سری مسائل فرعی اختلافاتی بزرگ به وجود می آید اما بر سر دین که سند محکمی مانند قرآن دارد، رگ غیرتی حرکت نمی کند؟

آیت الله عبادی با بیان اینکه چرا در مراسم حج به لحاظ فیزیکی همه جمع می شوند اما نسبت به احکام الهی سوالی پرسیده نمی شود، افزود: برخی از افراد به حج می روند اما نسبت به مسلمانان بی تفاوت هستند.

وی با اشاره به جنایت های اسرائیل کودک کش بیان کرد: در سیستم های حکومتی غرب افرادی از میان خودشان بلند می شوند و نسبت به ظلم شان در برابر مظلومین فلسطین فریاد می زنند اما برخی از مسلمانان نسبت به این ظلم ها بی تفاوت هستند.

شرط اصلی مراسم حج قدم برداشتن در راه خدا است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: آیا در مراسم حج نباید به فکر این فاجعه ها بود یا فقط باید به دور خانه خدا چرخید؟

وی با بیان اینکه حج به معنای دور خدا و احکام الهی چرخیدن است، اظهار کرد: شرط اصلی در مراسم حج این است که در راه خدا به جلو برویم.

آیت الله عبادی بابیان اینکه بدترین نوع شرک، شرک نفس بوده و بت بزرگ کسی است که بت را می سازد، افزود: سعودی ها مجری صد درصدی دستورات انگلیس و فرانسه هستند.

وی با بیان اینکه چرا برخی به حج می روند اما نسبت به وضعیت شهرهای مظلوم اظهار نظری ندارند، افزود: کسی که صدای مظلوم را بشنود و بی تفاوت باشد، مسلمان نیست.

آیت الله عبادی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا جنایت هایی مانند کودک کشی می کند اما برخی اخم هم نمی کنند، افزود: چرا باید در جنگ نیابتی سر افراد آمریکایی سالم بماند و کودکان مسلمان در قفس حبس شوند؟

مراسم حج ابراهیمی باشد

وی با بیان اینکه عزت مسلمانان در حج است اما به شرطی که مدیرش امر و نهی آمریکایی ها نباشد، گفت: مرگ باد بر چهره هایی که تنها در زشتی ها دیده می شوند.

آیت الله عبادی بیان کرد: در گذشته حتی بسیاری از افراد در کشورهای خارجه به دلیل رفتار صادق و با ایمان تجار ایرانی، مسلمان می شدند، اما امروزه از مسلمانی چهره ای ساخته اند که طرح آن با بیگانه و اجرای آن از نامسلمانی خودمان است.

وی با بیان اینکه کنگره حج باید پربار شود، اظهار کرد: حج در صورتی مایه عزت است که توحیدی و ابراهیمی باشد و حج بت پرستی نباشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اولین قدمی که در راه سلوک الهی می توان برداشت، بیدار شدن از غفلت است که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 4661833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha