۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۶

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش ۱۷ درصدی زائران حج تمتع در خراسان جنوبی

 افزایش ۱۷ درصدی زائران حج تمتع در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در سال جاری دو هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۱۷ کاروان از استان عازم سرزمین وحی می شوند که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل نوفرستی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مراسم حج تمتع ۹۸ بیان کرد: در سال جاری دو هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۱۷ کاروان از خراسان جنوبی عازم سرزمین وحی می‌شوند که نسبت به زائران سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در راستای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر و نظم بخشیدن به کاروان‌ها، آموزش‌های کاربردی در قالب ۴۷ هزار نفر ساعت به زائران ارائه شده است.

نوفرستی بیان کرد: ضرورت فراگیری احکام مناسک، لوازم سفر، رازداری، پرهیز از سو ظن، زینت اسلام ناب بودن، توجه به اوقات نماز، پرهیز از اسراف، حفظ ارزش‌ها اخلاقی ایرانی و ترک ناسازگاری از جمله موارد تاکید شده در این دوره‌های آموزشی بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ تیرماه سه پرواز از بیرجند انجام می‌شود و پروازها تا ۲۹ تیرماه ادامه دارد، افزود: در سال جاری زائران خانه خدا در حرکتی خودجوش ۱۰۰ میلیون تومان از هزینه ولیمه را به سیل زدگان اهدا کردند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی هم در این دیدار بیان کرد: ۱۶ کاروان از خراسان جنوبی و یک کاروان از مشهد از فرودگاه بیرجند به حج تمتع اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام مجتبی اوحدی با بیان اینکه دو کاروان حج تمتع اهل تسنن و بقیه اهل تشیع هستند، گفت: ۱۶ روحانی در طول سفر این کاروان‌ها را همراهی می‌کنند.

وی وحدت را یکی از محورهای اصلی در آموزش‌های قبل سفر دانست و افزود: وحدت در طواف خانه خدا نشان می‌دهد که جامعه اسلامی با هر فرق و مذهبی می‌تواند یک زندگی اجتماعی داشته باشد.

کد خبر 4661909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha