۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی:

۵ هزار واحد خونی به نیازمندان خراسان جنوبی اهدا شد

۵ هزار واحد خونی به نیازمندان خراسان جنوبی اهدا شد

بیرجند- مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: پنج هزار و ۲۵ واحد خونی طی سه ماهه سال جاری به نیازمندان استان اهدا شده است.

محمد رضا عاملی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: در سه ماهه سال جاری شش هزار و ۹۱۹ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه داشته اند.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۲۵ نفر موفق به امر اهدای خون شده اند، گفت: از این تعداد چهار هزار و ۷۲۴ نفر آقا و ۲۰۱ نفر خانم بوده اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین هزار و ۳۰۵ نفر اهدا کننده باسابقه و سه هزار و ۷۱۲ نفر اهدا کننده مستمر خون بوده اند.

وی با بیان اینکه میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است، افزود: رنج اهدای خون در بانوان ۵.۹ درصد بوده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

عاملی با بیان اینکه رنج اهدای مستمر خون ۷۳.۸ درصد است، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام تابستان و مسافرت های تابستانی از شهروندان خواستاریم بیماران نیاز خونی را فراموش نکنند.

وی خواستار همکاری بانوان در امر اهدای خون شد و گفت: بانوان هم مانند آقایان می توانند اهدای کننده خون باشند که نیازمندیم در این امر ما را یاری کنند.

کد خبر 4663109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha