۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵

شهردار بیرجند مطرح کرد:

حل مشکلات مناطق کم بضاعت اولویت شهرداری در اجرای طرح های عمرانی

حل مشکلات مناطق کم بضاعت اولویت شهرداری در اجرای طرح های عمرانی

بیرجند- شهردار بیرجند با اشاره به برنامه ریزی های شهرداری برای منطقه شمال شهر بیرجند، گفت: حل مشکلات اولیه مردم علی الخصوص در محله های کم بضاعت در اولویت اقدامات عمرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی جاوید ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری ها ۲۸ وظیفه کلی به شهرداری ها محول شده است.

وی با بیان اینکه در مجموعه شهرداری بیرجند یک هزار و ۳۰۰ نفر پرسنل در حوزه های اداری و خدماتی مشغول فعالیت هستند، افزود: دو شهرداری منطقه و هفت سازمان نیز ذیل شهرداری بیرجند فعالیت دارند.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه شهرداری ماهانه حدود پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حقوق پرداخت می کند، گفت: با توجه به دشمنی های خصمانه نظام استکبار و وضعیت اقتصادی دولت به ظاهر باید در پرداخت حقوق و مزایا مشکل داشته باشیم و نباید انتظار اقدامات عمرانی را از شهرداری ها داشته باشیم اما نظام جمهوری اسلامی ایران نیاز به کار جهادی و تلاش شبانه روزی دارد و بدون اتکا به کارهای جانبی می توانیم به صورت مطلوب گام برداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگ ترین پارک شهر بیرجند پارک توحید است که تمام منابع آن از منابع داخلی تامین می شود، عنوان کرد: تا پایان سال جاری بخش عمده ای از این پارک به بهره برداری خواهد رسید.

جاوید با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته در محدوده مهرشهر حتی یک لیتر آب فضای سبز تعبیه نشده بود اما خوشبختانه امسال پارک خطی مهر شهر به مساحت شش هکتار در حال احداث است، بیان کرد: عملیات اجرایی پارک در محدوده خیابان ۹ دی شهر بیرجند نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در محدوده خیابان احمدی روشن منطقه مهرشهر بیرجند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت احداث بازارچه در نظر گرفته شده که طراحی آن انجام و تا چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه شهرداری آمادگی دارد در راستای حل مشکلات اولیه مردم علی الخصوص در محله های کم بضاعت اقدامات عمرانی و خدمات شهری انجام دهد، اظهار داشت: برای پادگان ۰۴ شهر بیرجند باید طرح تفصیلی تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه در محدوده شمال شهر بیرجند برنامه ریزی های خوبی انجام شده است، افزود: با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چهارشنبه بازار را به شمال شهر انتقال دادیم.

جاوید با اشاره به اینکه احداث سالن اجتماعات و فرهنگ سرا در راستای نیاز فرهنگی مردم استان است، گفت: تا کنون حدود شش تا هفت میلیارد تومان برای احداث این سالن اختصاص داده شده است.

کد خبر 4663237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha