۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۳

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

ایران اسلامی از هویت تاریخی و غنای فرهنگی برخوردار است

ایران اسلامی از هویت تاریخی و غنای فرهنگی برخوردار است

زنجان-نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ایران اسلامی از هویت تاریخی، غنای فرهنگی و از همه مهمتر، از مدنیت طولانی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح نخستین واحد استانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در جهاد دانشگاهی زنجان با بیان اینکه وقتی کشوری مورد هجوم و استعمار قرار می‌گیرد، در وهله اول، فرهنگ آن کشور مورد تهدید است، افزود: این در حالی است که ملت آگاه هیچ‌گاه این اجازه را نخواهد داد که تحت سلطه قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه تلاش دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بر این موضوع معطوف بود، ادامه داد: خوشبختانه بعد از گذشت چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، می‌بینیم که دشمن در دست‌یابی به اهداف پلید خود ناکام مانده است و ایران اسلامی از هویت تاریخی و غنای فرهنگی و از همه مهم‌تر مدنیت طولانی برخوردار است.

خاتمی با تاکید بر اینکه امروز زمان ایستادن نیست، چون دنیا به خاطر ما از حرکت باز نخواهد ایستاد تا ما به دنیا برسیم، تصریح کرد: در برهه کنونی باید برای حضوری موفق در میدان رقابت، راه میانبر را انتخاب کنیم تا بتوانیم عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم و بی‌تردید راه میانبر نیز در برهه کنونی آموختن رشته‌های جدید و از همه مهم‌تر علوم دانش‌بنیان است و این علوم در عمل و حوزه اجرا باید به صورتی جهادی پیاده شود.

وی با بیان اینکه حضور مقتدرانه ایران اسلامی در عرصه‌هایی چون دانش هسته‌ای و نظامی یک ضرورت در برهه کنونی به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: بی‌تردید با نیم نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب درمی‌یابیم که مخاطب اولیه بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان و دانشمندان هستند و اعتقاد راسخ به این مهم داریم که ضریب هوشی جوانان ما از میانگین دنیا کمتر نیست.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه قرائن و شواهد حاکی از آن است که جنگ امروز، جنگ اراده‌ها بوده و از همین رو دشمن با همه توان در این عرصه به مقابله با ما آمده است، افزود: با وجود اینکه در عرصه پارک علم و فناوری جزو استان‌هایی بودیم که در گام آخر به این توفیق دست یافتیم اما خوشبختانه توفیقات روزافزونی در این عرصه به دست آوردیم.

کد خبر 4663255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha