۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷

پنجشنبه ۲۰ تیر پخش می‌شود؛

منصوره اتحادیه در برنامه نام‌آوران رادیو فرهنگ

منصوره اتحادیه در برنامه نام‌آوران رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ در برنامه نام آوران پنجشنبه ۲۰ تیرماه با دکتر منصوره اتحادیه نویسنده؛ مورخ و استاد دانشگاه گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه نام‌آوران این هفته به سراغ بانوی نام آشنای کشورمان دکتر منصوره اتحادیه رفته است؛ نامی آشنا در تاریخ دوره قاجار که مادرش از خانواده قاجار، پدربزرگش، پسر عبدالحسین میرزا فرمان فرما و مادربزرگش دختر مظفرالدین شاه قاجار است و در این گفت‌وگو وی از آثار و همچنین خاطراتی که دارد برای شنوندگان می‌گوید.

اتحادیه در سال ۱۳۱۲ در خیابان لاله‌زار، باغ اتابک در خانه‌ای که پدرش از ورثه اتابک (امین‌السلطان) خریداری کرد به دنیا آمد؛ خانه‌ای تاریخی که مجموعه «دایی جان ناپلئون» در آن ساخته شد. به گفته او که دوران کودکی‌اش را در دوره جنگ جهانی دوم سپری کرده، دستیابی به آرشیو اسناد خانوادگی و اسناد خانواده شوهرش نظام مافی و خانواده مادری‌اش که نوه دختری فرمانفرما بود اتفاق بزرگ و شانس مهم زندگی‌اش محسوب می‌شود. اتحادیه نکته‌های جذاب و شنیدنی بسیاری از نسخه‌های خطی دوره قاجار دارد.

«نام آوران ایران زمین» برنامه‌ای است که در گروه تاریخ و اندیشه به تهیه کنندگی رکسانا حمیدی و اجرای علی عظیمی نژادان روزهای پنجشنبه ساعت ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود و به گفت‌وگو با اهالی فرهنگ و اندیشه و هنر ایران زمین می‌پردازد.

کد خبر 4663384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha