۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۱۴

امام جمعه مرند:

ائمه جمعه نواقص و مشکلات را به مسئولان گوشزد کنند

ائمه جمعه نواقص و مشکلات را به مسئولان گوشزد کنند

مرند – امام جمعه مرند با اشاره به نقش هدایتی نماز جمعه، از ائمه جمعه خواست مشکلات و نواقص را به مسئولان گوشزد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت ۵ مرداد ۴۰ امین سالروز اقامه اولین نماز جمعه برگزار شد، اظهار داشت: دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی به همین مناسبت هفته آینده برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: جلسه شورای اداری شهرستان مرند با موضوع نماز جمعه برگزار خواهد شد و براین اساس، به مناسبت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه، جملاتی با این موضوع در سربرگ های اداری ثبت شود.

امام جمعه مرند با اشاره به جایگاه نماز جمعه عنوان کرد: نماز جمعه یک مساله عبادی و سیاسی است، کارکرد نماز جمعه در ۴۰ سال انقلاب اسلامی و حاکمیت دین در جامعه و نقش ائمه جمعه در ترویج فرهنگ دینی و دفاع از وحدت ملی و دستاوردهای انقلاب اسلامی باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با تاکید بر نقش نماز جمعه در وحدت جامعه اسلامی و تبیین نظرات انقلاب اسلامی اذعان داشت: اقامه نماز جمعه تاثیر بسیار زیادی در جامعه دارد و در احکام اسلامی نیز اهمیت خاصی دارد که وسیله وحدت جامعه به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر در بدو ورود به مدینه اولین نماز جمعه را اقامه کرد، گفت: ادای فریضه حج و اقامه نماز جمعه و جهاد در جلوگیری از نفوذ دشمن در جامعه اسلامی بسیار تاثیرگذار است؛ رهبر انقلاب اسلامی اخیراً نیز به حجاج ایرانی سفارش کردند در نماز جمعه اهل سنت مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده در ادامه با بیان اینکه امروز ۹۰۰ امام جمعه در کل کشور منصوب شده اند، عنوان کرد: از نظر فقهی، مسئولیت نصب امام جمعه بر عهده ولی فقیه است و اقامه نماز جمعه شرایطی دارد.

وی ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را از رسالت های ائمه جمعه دانست و تاکید کرد: نماز جمعه نقش هدایتی جامعه را دارد و اگر مشکلی و نواقصی وجود دارد، به مسئولان گوشزد کند.

امام جمعه مرند افزود: نماز جمعه و ائمه جمعه کشور در مواقع بحرانی کشور مثل جنگ، انتخابات، سیل و زلزله نقش مهمی ایفا کرده اند و توصیه رهبر انقلاب به ائمه جمعه، نگاه ملی و اسلامی به دور از جناح و سلیقه است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با اشاره به نقش تاثیرگذار ائمه جمعه و خبرنگاران در جامعه عنوان کرد: باید با گام بلند، حرکت مصمم تری در گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشیم و با توجه به برگزاری انتخابات در اواخر امسال، باید در انتخاب خود نیز هوشمندانه تر عمل کنیم و براین اساس ائمه جمعه و خبرنگاران نقش مهمی در تبیین این مهم در جامعه دارند.

وی با بیان جایگاه بین المللی انقلاب اسلامی گفت: ایران قدرت تاثیرگذاری در دنیای امروز دارد و استکبار نیز بر این مساله اذعان دارند و اینکه آمریکا تصمیم قاطعی نمی تواند اتخاذ کند دلیل قدرت بی نظیر انقلاب اسلامی است.

برگزاری همایش مکتب امام صادق (ع) در مرند

امام جمعه مرند در بخش دیگری از برگزاری همایش مکتب امام صادق (ع) در مرند خبر داد و تصریح کرد: فراخوان این همایش با موضوع «نقش جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی» ارائه شده که مردادماه امسال در شهر مرند برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با اشاره به اینکه این همایش ویژه نوجوانان و جوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله برگزار می شود، افزود: بیش از ۲۰۰ مقاله تاکنون به دبیرخانه این همایش رسیده است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت شناساندن شخصیت های برجسته شهرستان به نسل جوان گفت: همایش بزرگذاشت حجت الاسلام والمسلمین میرزاباقر مرندی واقف زمین دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند و صاحب بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب، به میزبانی شهر مرند برگزار می شود.

مطالبه رهبری در میدان دهی به نسل جوان محقق نشده است

امام جمعه مرند در ادامه با اشاره به ضرورت میدان دهی به نسل جوان گفت: میدان دهی به نسل جوان در حد مطالبه رهبر انقلاب اسلامی نیست، بسیاری از مدیران و وزرا از پستی به پستی دیگر جابجا می شوند و به جوانان میدان نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده افزود: جوانان انقلاب اسلامی بسیار دارای فکر و قدرت اجرایی هستند، اگر خاطرات شرق شناسان مطالعه شود، نظم و علم مسلمانان مورد تاکید قرار گرفته که به صورت رایگان در اختیار اروپائیان قرار دادند اما آنها امروز به نام خود در اختیار کشورهای اسلامی قرار می دهند.

وی همچنین تصریح کرد: ما با موسیقی مخالف نیستیم اما با اختلاط در برگزاری کنسرت مخالف هستیم، برخی معتقدند موسیقی در کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی موثر است اما در اوایل انقلاب خبری از کنسرت و موسیقی به مقدار امروز نبود اما میزان آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیار کمتر از امروز بود.

امام جمعه مرند ادامه داد: برخی نهادها با اینکه وظیفه ای در اجرای موسیقی و کنسرت ندارند اما با هدف پر کردن اوقات فراغت خانواده ها، اقدام به برپایی موسیقی در سفره خانه ها می کنند.

مسئولان دریافتی خود را شفاف سازی کنند

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با بیان اینکه خبرنگاران باید با سند و آمار و ارقام، عملکرد مسئولین را نقد کنند، تصریح کرد: خبرنگاران و رسانه ها، امین ترین وسیله ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و برخی مدیران نباید به بهانه انتقاد از خبرنگاران و رسانه ها شکایت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در انتخابات مجلس دقت کنیم، تصریح کرد: نماینده مجلسی که با دریافت مبلغ در اختیار، در مقابل عملکرد نادرست وزیر، خفه می شود، نباید به مجلس راه پیدا کند.

امام جمعه مرند با تاکید بر اینکه قانون، تابع افراد نیست، افزود: مسئولان باید حقوق دریافتی خود را به طور شفاف در اختیار مردم قرار دهند و قانون اساسی باید در این موضوع اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تاکید کرد: خبرنگاران و رسانه ها باید با روح مطالبه گری مودبانه، در جهت شفافیت اجرای قانون حرکت کرده و از مسئولان مطالبه گری کنند.

کد خبر 4665424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha