۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۴

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی خبر داد:

غربالگری شنوایی ۱۶ هزار نوزاد در خراسان جنوبی

غربالگری شنوایی ۱۶ هزار نوزاد در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۱۶ هزار و ۶۵۰ نفر سال گذشته تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم احمدی شادمهر صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته در خراسان‌جنوبی حدود سه هزار و ۵۰۶ زوج از خدمات مشاوره ژنتیک در خراسان‌جنوبی بهره مند شدند.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین در سال قبل طرح غربالگری اختلالات ژنتیکی برای نوجوانان ۱۵ تا ۲۰ سال را اجرا کردیم تا افراد در معرض خطر و ناقل بیماری‌های ژنتیکی در این سنین را شناسایی کنیم.

احمدی شادمهر با اشاره به طرح غربالگری شنوایی در خراسان‌جنوبی ادامه داد: سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۵۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و به طور کلی ۹۹ درصد نوزاد متولد شده در استان مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد ۸۰ کودک نیاز به مرحله تشخیص و مداخله شناسایی شدند و در نهایت ۴۰ نفر نیاز به مداخله درمانی و طبی و ۴۰ نفر نیاز به سمعک و کاشت حلزون پیدا کردند.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: ۳۳ کودک از سمعک با هزینه دولتی استفاده کردند و دو نفر نیز کاشت حلزون داشتند.

احمدی شادمهر با اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی برای کودکان بین سه تا ۶ سال است، اظهار کرد: همچنین در سال گذشته تعداد ۴۷ هزار و ۴۹۶ نفر تحت پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند که رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته داشت.

کد خبر 4666019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha