۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸

مدیر مرکز فوریت های پزشکی خراسان جنوبی:

اورژانس خراسان جنوبی به ۳۴۰۰ نفر امدادرسانی کرد

اورژانس خراسان جنوبی به ۳۴۰۰ نفر امدادرسانی کرد

بیرجند- مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی از امدادرسانی مأموران اورژانس استان به سه هزار و ۳۹۶ نفر طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

سید محمدرضا حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سه ماهه نخست امسال بالغ بر ۲۵ هزار و ۷۴۴ مأموریت توسط مأموران اورژانس استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۲۳ هزار و ۵۸۵ مورد بوده است، بیان کرد: این آمار افزایش ۱۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع طی این مأموریت‌ها، اورژانس استان به سه هزار و ۳۹۶ نفر امدادرسانی کرده است.

انجام ۲۵۸۷ مأموریت تصادفی

حسینی با اشاره به انجام دو هزار و ۲۴۷ مأموریت تصادفی در سه ماهه نخست سال ۹۷، عنوان داشت: این تعداد نیز در سال جاری به دو هزار و ۵۸۷ مورد افزایش یافته است.

وی همچنین از آمادگی ۷۲ پایگاه اورژانس استان در تابستان امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۴ پایگاه جاده‌ای و ۱۸ پایگاه نیز شهری است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت شبانه روزی دو پایگاه اورژانس هوایی طی مدت اجرای این طرح، افزود: علاوه بر این دو دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی به حوادث پر تلفات پیش بینی شده تا در مواقع نیاز بتوانیم در زمان کم تعداد مصدومان بیشتری را منتقل کنیم.

حسینی اضافه کرد: در طرح تابستانه امسال ۴۵۰ نیروی تخصصی فوریت‌های پزشکی با استفاده از ۷۲ دستگاه آمبولانس فعال و ۵۰ دستگاه پشتیبان آماده خدمت رسانی به مسافران تابستانی خواهند بود.

به گفته طرح تابستانه اورژانس استان که از ابتدای تیرماه آغاز شده تا ۳۱ شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4666069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha