۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۵۶

استاندار هرمزگان:

محول شدن توسعه سواحل مکران به هرمزگان تاثیر جدی‌تر دارد

محول شدن توسعه سواحل مکران به هرمزگان تاثیر جدی‌تر دارد

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: اگر عملیات توسعه سواحل مکران در محدوده هرمزگان به استان محول شود آثار و اقدامات به صورت مردمی‌تر و جدی‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی یکشنبه شب در جلسه کارگروه مشترک توسعه دانش‌بنیان سواحل مکران اظهار کرد: ستاد توسعه مکران در استان هرمزگان فعال شده است و جلسات به صورت ماهانه نیز برگزار می‌شود که در این جلسات دستگاه‌ها به توضیح اقدامات انجام شده در راستای تصمیمات گرفته شده می‌پردازند.

وی تشریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سه برنامه و گزارش را برای سیریک، جاسک و میناب تهیه کند و در جلسه ستاد توسعه مکران گزارش کند علاوه بر آن سند توسعه را نیز برای هر شهرستان تهیه کند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: پیگیری پروازهای جاسک برای استان بسیار مهم است و اقدامات مثبتی نیز برای محقق شدن این امر صورت گرفته شده است.

همتی عنوان کرد: شیلات، جهاد کشاورزی و گردشگری دستگاه‌هایی هستند که در توسعه مکران بسیار نقش‌آفرین هستند و می‌توانند باعث اشتغال، تولید و صادرات در آن منطقه باشند.

وی ابراز کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید به سرعت استعدادهای منطقه را بیابد و برنامه‌های خود را در این حوزه ارائه کند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: اگر بتوانیم با تکیه به ظرفیت‌های استان حرکتی پر شتاب برای این چهار شهرستان انجام دهیم قدرت استدلال عامل پذیرش در تهران خواهد شد تا دوباره سازمانی مانند منطقه آزاد شکل نگیرد و مشکلات کنونی ایجاد نشود.

همتی گفت: پیشنهاد ما این است که ستادی قوی زیر نظر معاون اول ریاست جمهوری شکل گیرد و استان را پشتیبانی کند اما عملیات اجرایی به استان هرمزگان محول شود و یک منطقه آزاد دیگری در این منطقه ایجاد نشود.

وی تشریح کرد: اگر عملیات توسعه سواحل مکران در محدوده هرمزگان به استان محول شود آثار و اقدامات به صورت مردمی‌تر و جدی‌تر خواهد بود.

همتی عنوان کرد: به صدا و سیما ابلاغ شود که تمام فعالیت‌های انجام شده در بخش‌های مختلف را به صورت برنامه‌ای مستند ساخته و به صورت منظم حوزه مکران را در کانون توجه قرار دهد.

وی ابراز کرد: مردم منطقه باید برای جذب سرمایه‌گذار تلاش کنند و ما نیز از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. هر چه قدر بتوانیم توسعه را بر محور مشارکت مردم محلی انجام دهیم توسعه موفق‌تر خواهد بود اما اگر ظرفیت محلی نباشد نمی‌توان که ظرفیت‌ها را منتظر بگذاریم.

همتی گفت: باید فضایی در استان ایجاد شود که توانمندهای مالی و ایده‌ای به هرمزگان بیایند. همانطور که در دنیا کشورهایی موفق هستند که زمینه سرمایه‌گذاری افراد دیگر را در کشور خود را فراهم می‌کنند ما نیز باید همین مدل را برای استان هرمزگان که دارای جذابیت‌های زیادی است تعریف کنیم.

کد خبر 4666595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha