۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

صدور مجوز در ۲۰۰ روز در بخش تولید منطقی نیست

صدور مجوز در ۲۰۰ روز در بخش تولید منطقی نیست

قزوین- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: روند ۲۰۰ روزه استعلام و دریافت مجوز در بخش تولید و صنعت از موانع تولید است.

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن روز چهارشنبه با حضور محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری، محمد قاسمی دادستان قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان و صنعتگران در سالن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

سیده حمیده زرابادی در این مراسم اظهار کرد: در بخش اجرا مشکلاتی داریم که همه باید برای رفع آنها همت کنیم متأسفانه در استان قزوین مشکلات از گذشته باقی مانده و هنوز برطرف نشده است.

وی با بیان اینکه زنجیره تولید از دیگر مشکلات تولید است، افزود: استعلام از دستگاه‌ها و مالیات‌ها در چرخه تولید تأثیرگذار است و زمانی که برای تولید باید مصرف شود در بوروکراسی اداری تلف می‌شود و انگیزه سرمایه گذار را کاهش می‌دهد.

زرآبادی بیان کرد: به نظر می‌رسد وزارت صنعت به هماهنگی دستگاه‌هایی که در تولید تأثیر گذار هستند توجه جدی نداشته است و در کنار آن وام‌ها با این سود توجیه اقتصادی ندارد و مشکلات گمرکف بیمه، مالیات برای تولید کننده دردسر ساز شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: حدود ۲۰۰ روز میانگین گرفتن مجوز است که غیر قابل قبول است در حالی که در برخی کشورها در ۲۴ ساعت تا دو روز است.

وی اظهار داشت: در استان قزوین با حضور ریاست صمت و اتاق بازرگانی کارهای خوبی شده و با توجه بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان می‌توان نتایج خوبی گرفت.

زرابادی بیان کرد: در شهرک‌های صنعتی استان هم خوب عمل شده ولی باید توجه به دانش بنیان بیشتر شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: باید دغدغه تولید کننده را رفع کنیم ریل گذاری باید درست باشد و اگر حمایت‌ها هم درست باشد دیگر تولید کننده هیچ دغدغه‌ای جز تولید نخواهد داشت.

در پایان این مراسم از ۳۲ واحد تولیدی و صنعتی نمونه در قزوین تجلیل شد.

کد خبر 4669321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha