۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۰

معاون وزارت راه و شهرسازی:

فرسودگی درمسجدسلیمان بالاست/اماکن تاب زلزله ۲۵سانتیمتری رانداشتند

فرسودگی درمسجدسلیمان بالاست/اماکن تاب زلزله ۲۵سانتیمتری رانداشتند

اهواز - معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: در مسجدسلیمان اینقدر وضعیت فرسودگی بالاست که اماکن با شتاب زلزله ۲۵ سانتی‌متری تخریب شده در حالی که باید تاب زلزله تا ۲۰۰ سانتی‌متر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مازیار حسینی ظهر امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان مسجدسلیمان اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مسائلی است که باید در اولویت به آن بپردازیم؛ باید اجازه ساخت و سازهای قانونی را انجام دهیم تا دیگر مردم بیشتر مشکل نشوند

وی افزود: نظارت و کنترل و نقشه نبود برای همین هم مشکلات زیادی ایجاد شده و باید محدودیت ها را برداریم تا مردم بتوانند این مجوز ساخت و ساز را داشته و کار را انجام دهند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در مسجدسلیمان اینقدر وضعیت فرسودگی بالاست که اماکن با شتاب زلزله ۲۵ سانتی‌متری تخریب شده در حالی که باید تاب شتاب زلزله تا میزان ۲۰۰ سانتی‌متر داشته باشند.

حسینی عنوان کرد: تسهیلات بانکی که در تبصره ماده ۱۸ به مردم پرداخت می کنیم برای مسجدسلیمان کارساز نیست چون این مردم توانایی بازپرداخت آن را ندارند.

وی بیان کرد: برای مسجدسلیمان تفاهمنامه ای باید منعقد شود که مشکل اساسی شهر حل و نگران آینده مردم آن نباشیم؛ در عین حال باید واحدهای مسکونی با کیفیتی را با تخصص و توان مهندسان داخلی برای آنها بسازیم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: برخی منازل را می توان با هزینه‌های پایین اما مهندسی دقیق بازسازی و تعمیر کرد.

حسینی با تأکید بر اینکه شرکت نفت باید به تعهدات خود عمل کند، گفت: در زمینه مسکن مهر ظرفیت مازاد حدود ۱۲۰ واحد داریم که می توان از آن برای جابجایی منازل آسیب دیده از زلزله استفاده کرد.

کد خبر 4670153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha